در صحن علنی شورای شهر تهران مجوز انتشار ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی برای اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران به تصویب رسید.

تصویب مجوز انتشار ۳۰ هزار میلیارد اوراق برای اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مورد بررسی ‌مجوز انتشار ‌۳۰ هزار میلیارد ریال‌ اوراق مالی اسلامی‌ برای اجرای ‌طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار داشت: ‌در این مصوبه برای انتشار ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مجوز صادر شده بود که بعد با یک تبصره تبدیل به ۳ هزار میلیارد تومان شد.

وی افزود: ‌بر اساس ‌پیشنهاد شهرداری تهران قرار شد از مبلغ ۳ هزار ‌میلیارد تومان، هزار میلیارد تومان آن در مترو و هزار میلیارد تومان دیگر نیز در حمل و نقل عمومی هزینه شود.

الویری بیان داشت‌: ‌با توجه به اهمیت به خطوط‌ ۶ و ۷ متروی تهران باید هزار میلیارد تومان ‌دیگر نیز در این خصوص هزینه شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مورد خط ‌۶ متروی تهران گفت: این خط ۳۱ کیلومتر طول دارد و از جنوب شرق به شمال غرب تهران ‌کشیده شده و دولت‌آباد را به کن وصل می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۲ ‌کیلومتر از ‌خط ۶ متروی تهران آماده بهره‌برداری است، گفت: اگر اعتبارات لازم تزریق شود، می‌توانیم ‌ایستگاه‌های از دولت‌آباد تا امام حسین‌(ع) را در مدت ۳ ماه راه‌اندازی کنیم.‌

الویری درباره آخرین وضعیت خط ۷ ‌متروی تهران نیز اظهار داشت: این خط در گذشته راه‌اندازی شده بود ولی به دلیل نداشتن ایمنی لازم متوقف شد تا کمبودهای آن برطرف شود.‌

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در خط ۶ و ۷ مترو تزریق شود.

به گزارش فارس، ‌پس از بررسی‌های لازم توسط اعضای شورای شهر تهران مجوز انتشار ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی و اسلامی برای اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران با ۲۰ موافق و یک مخالف به تصویب رسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.