عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: در بودجه سال آینده سه و نیم میلیارد دلار برای تامین دارو در نظر گرفته شده است.

سه و نیم میلیارد دلار سهم  دارو از بودجه سال آینده/۹۵ درصد داروهای مورد نیاز بیماران در داخل تولید می شود

بهروز بنیادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در بودجه سال اینده ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی پیش بینی شده است که توسط ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه خواهند شد که یکی از این کالاهای اساسی دارو می باشد که سه و نیم میلیارد دلار برای تامین آن در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بودجه بهداشت و درمان برای سال آینده نسبت به امسال ۹ درصد افزایش خواهد داشت،  تصریح کرد: کنترل قاچاق دارو از کشور نیازمند اراده و نگاه کارشناسی  می باشد ، از طرفی در حال حاضر  کشوراز لحاظ   دارویی هیچ مشکلی ندارد و حتی داروهای خاص نیز در اکثر داروخانه ها موجود هستند  .همچنین   ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز بیماران ،  در داخل کشور تولید می شوند اما از آن جا که بالغ بر ۴۰ درصد مواد اولیه داروها وابسته به خارج از کشور می باشد ایجاد تحریم ها تا حدودی شرایط را برای ورود این مواد اولیه با سختی مواجه کرده است و از همین رو یکی از مشکلات مهم که هم اکنون صنعت دارو با آن روبرو است، تبادلات مالی در بحث واردات است.
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با بیان اینکه نحوه تخصیص ارز و آزادسازی دارو از  گمرک  از دغدغه های اساسی برای تامین مواد اولیه دارو است ، افزود: به منظور اینکه شرکت های تولید کننده دارو برای تامین مواد اولیه دچار مشکل نشوند کشور سوئیس و هندوستان در تامین این مواد اولیه مساعدت هایی را اعلام کرده اند .
بنیادی ادامه داد: از طرفی مردم توجه داشته باشند که  مصرف خودسرانه داروهای سنتی نه تنها در بهبود سلامت افراد مثمر ثمر نیست بلکه می‌تواند برای سلامت فرد نیز خطرزا باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.