معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: ۴۴۰ نفر از آتش‌نشانان ۲۱هزار ساختمان ناامین پایتخت را بازدید می‌کنند.

بازدید  ۴۴۰ آتش‌نشان از ۲۱ هزار ساختمان ناایمن در تهران

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، با اجرای طرح نظام بازرسی ایمنی ساختمان، شناسایی و ایمن‌سازی ساختمانهای شهر تهران با روش جدید مبتنی بر ساختار نظام‌مند علمی و نتیجه محور، در دستور کار سازمان آتش‌نشانی تهران قرار گرفت.

محمود قدیری؛ معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این طرح گفت: در چارچوب اجرای ماده یک مصوبه توسعه و بهبود خدمات شهری که به تصویب شورای شهر رسیده است، طرح نظام بازرسی ایمنی از مهر ماه گذشته در آتش‌نشانی تهران عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: 440 نفر از آتش‌نشانان با پشت سرهم گذاشتن آزمون و دوره‌های آموزشی مختلف به عنوان کارشناسان اجرایی این طرح انتخاب شده‌اند که همه روزه در گروه‌های حداقل دو نفره با ابلاغیه‌های مناطق هشت‌گانه آتش‌نشانی به ساختمانهای مورد نظر اعزام می‌شوند.

قدیری با اشاره به شناسایی بیش از 21 هزار ساختمان ناایمن در سطح شهر تهران، گفت: این ساختمانها بر اساس سه اولویت دسته‌بندی شده‌اند و هم‌اکنون ساختمانهای در اولویت، مورد بازدید کارشناسان قرار می‌گیرند و کارشناسان اعزامی بر اساس چک لیست تهیه شده برای هر ساختمان ناایمن، دستورالعمل ایمنی ارسال می‌کنند.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران با تشریح روند بازرسی ساختمانهای ناایمن، تصریح کرد: ابتدا توسط کارشناسان دستورالعمل بهره‌برداری تهیه شده و یک فرصت 60 روزه برای رفع ناایمنی به مالک ساختمان داده می‌شود، بعد از مدت تعیین شده در صورت ایمن‌سازی دستورالعمل نهایی ساختمان صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود 93 درصد حریقها در ساختمانهای زیر 6 طبقه روی می‌دهد، گفت: پیش از این ساختمانهای زیر 6 طبقه مشمول دستورالعمل شهرداری نمی‌شدند اما با توجه به فراوانی حوادث و نیز تراکم جمعیتی بالا، طبق مصوبه شورای شهر این ساختمانها نیز زیر چتر بازرسی‌های ایمنی قرار گرفته‌اند.

قدیری با بیان اینکه اکنون تمام ساختمانها با هر میزان مساحت و طبقه مشمول دستورالعمل ایمنی آتش‌نشانی هستند، متذکر شد: نظام بازرسی تعطیل‌بردار نیست و شهروندان اگر مواردی از ناایمنی را در ساختمانها را مشاهده کردند، می‌توانند به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع بدهند.

معاون پیشگیری آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه آتش‌نشانی به عنوان چشم ایمنی شهر به صورت خودجوش در حال اجرای طرح نظام بازرسی است، یادآور شد: هماهنگی تمام دستگاه‌ها و سازمانهای ذیربط به ویژه مراجع قضایی برای اجرای این طرح امری ضروری است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.