عضو شورای شهر تهران گفت: حکم حقوقی معاون مالی و اقتصادی موسسه همشهری ۱۱.۸ میلیون تومان بوده که با اضافات پیش ۱۸.۹ میلیون تومان شده است.

چکیده‌ای از گزارش تحقیق و تفحص از موسسه همشهری

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حجت نظری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در آغاز صد و نهمین جلسه شورای شهر تهران چکیده‌ای از گزارش تحقیق و تفحص از موسسه همشهری را در صحن شورای شهر قرائت کرد.

وی با بیان اینکه از همان ماه‌های ابتدایی مدیریت شهری جدید با توجه به مباحث مطرح شده در مورد عملکرد موسسه همشهری در دوره قبل و به منظور شفافیت به شهروندان اطلاع رسانی شد گفت: طرح تحقیق و تفحص از همشهری در کمیته‌ای با حضور هفت نفر از اعضای شورای شهر کلید خورد و علی رغم آن که در بسیاری از موارد تیم قبلی حاضر به همکاری و ارائه مدرک نشد، اما در نهایت گزارش دقیقی در این خصوص تهیه شد.

نظری با بیان اینکه همشهری از آذر سال ۷۱ فعالیت خود را آغاز و در سال ۸۶ علاوه بر چاپ و انتشار روزنامه اقدام به راه اندازی گروه مجلات هم کرد، گفت: در طول زمان تنوع مجلات همشهری به ۱۸ مجله افزایش یافت و در سال ۷۶ به خاطر زیان‌ده بودن مجلات تنها ۸ مجله منتشر شد و بقیه آن‌ها متوقف شدند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به جدول میانگین قیمت فروش مجلات اظهار کرد: علی رغم افزایش ۵۰ درصدی قیمت هر نسخه در سال ۹۶ به علت کاهش ۵۰ درصدی فروش مصحف نسبت به سال‌های قبل درآمد فروش مجلات در سال ۹۶ نسبت به سال‌های قبل ۳۳ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات مشخص شد که در وضعیت استخدامی کارکنان بدون اخذ تأییدیه تحصیلی و گواهی پایان خدمت ۱۲ نفر مدرک جعلی داده بودند و بر اساس آن پست دریافت کرده بودند، اظهار کرد: پس از افشا شدن موضوع پرونده ۶ نفر از آنان به کمیته انضباطی ارسال و جعلی بودن مدرک ۶ نفر از آن‌ها تأیید شد.

نظری افزود: متوسط دریافتی حقوق و مزایای کارکنان در سال ۹۴ تا ۹۶ به ترتیب ۶۱ و ۷۰ و ۷۹ میلیون ریال بوده است و این در حالی است که این شرکت در سال ۹۷ اقدام به افزایش ۳۰ درصدی حقوق پرسنلی خود کرده است که این امر هزینه‌های جاری آن را افزایش داده است.

عضو شورای شهر تهران در خصوص حقوق و مزایای مدیران عالی و میانی موسسه همشهری اظهار کرد: در سال ۹۶ حداکثر دریافتی مدیر عامل همشهری ۱۰.۴ میلیون تومان پیش بینی شده است و متوسط حقوق و مزایای ماهانه مدیران و معاونین شرکت همشهری در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۱۰ میلیون و ۸۸ هزار تومان در ماه و ۱۰ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرکت پیام همشهری به واسطه اداره آن با فرض خصوصی بودن تعیین و پرداخت حقوق بر اساس طبقه بندی وزارت کار انجام می‌شود و در حکم حقوق پرسنل بندی تحت عنوان حق الجذب قرار گرفته و تعیین حقوق در هر مقدار با نظر شخص رئیس شعبه امکان پذیر است که به واسطه همین اقدام طی سال ۹۶ بالاترین حکم حقوقی در مجموع همشهری ۱۱.۸ میلیون تومان متعلق به معاون مالی و اقتصادی شعبه است که با اضافات فیش و پاداش‌ها دریافتی او به ۱۸.۹ میلیون تومان رسیده است که این کار بر خلاف دستور العمل پرداخت حقوق مدیران امور مجامع شهرداری تهران است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.