معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ما با ۲۰ واحد صنفی شروع کردیم و طرح توزیع گوشت و مرغ منجمد را حداقل تا ۸۰ واحد صنفی ادامه می‌دهیم، به نحوی که حداقل روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ تن مرغ منجمد در سطح شهر مشهد توزیع شود.

توزیع روزانه ۳۰ تا ۵۰ تن مرغ منجمد در سطح شهر مشهد
به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری‌مقدم در خصوص روند توزیع مرغ و گوشت منجمد در مشهد و استان، اظهار کرد: بر اساس مصوبات تنظیم بازار بر دو مورد تاکید شد تا برای تامین گوشت گرم و منجمد پیگیری شود.
وی افزود: در خصوص تامین مرغ تاکید بر این بود که آمار کشتار به اندازه نیاز باشد و کسری در کشتار مرغ اتفاق نیفتد. روندی که در این مدت در حال وقوع است، نشان می‌دهد که کشتار مرغ به اندازه کافی صورت می‌گیرد و روند مناسبی دارد که امیدواریم به همین شکل ادامه پیدا کند.
غفوری‌مقدم بیان کرد: برای کمک به تنظیم بازار و کاهش قیمت مرغ گرم مقرر شد که مرغ منجمد به میزان مورد نیاز و بدون محدودیت در شبکه‌های مختلف هم در سطح مشهد و هم شهرستان‌ها توزیع شود. بر این اساس ما به تمام شرکت‌های تعاونی مصرف کارمندی و کارگری، فروشگاه‌های بزرگ، زنجیره‌ای و شهرداری همچون رفاه، اتکا و امکان اعلام کردیم به هر میزان که نیاز دارند هم برای مصرف کارکنان و اعضای خود و هم برای عرضه به عموم را دریافت کنند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه این مراجعات در روزهای اخیر خوب بوده و تعداد زیادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ و تعاونی مصرف کارمندی و کارگری در این دو سه روز مرتب مراجعه داشتند و اکنون در حال دریافت توزیع گوشت منجمد هستند.
وی با بیان اینکه در کنار این موارد ما شبکه صنفی را تقویت کردیم، عنوان کرد: ما با ۲۰ واحد صنفی شروع کردیم و این طرح را حداقل تا ۸۰ واحد صنفی ادامه می‌دهیم، به نحوی که حداقل روانه بین ۳۰ تا ۵۰ تن مرغ منجمد در سطح شهر مشهد توزیع شود. محدودیت نیز وجود ندارد و حتی اگر بیشتر از این نیز کشش و متقاضی وجود داشته باشد، این گوشت در سطح شهر مشهد توزیع خواهد شد.
غفوری‌مقدم اضافه کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز اعلام شده و نمایندگان آن‌ها مراجعه می‌کنند و ما بدون محدودیت در حال توزیع هستیم. این توزیع تا زمانی که شرایط قیمتی متعادل‌تر شود، انجام خواهد شد. روند قیمت مرغ در مشهد تیز در دو روز گذشته کاهشی بوده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبات تنظیم بازار تاکید شده که از تمام ظرفیت‌های داخلی و منابع وارداتی برای تامین گوشت گرم و منجمد استفاده شود. بر این مبنا اکنون این موضوع در حال اقدام است، بخشی از کار ما توزیع گوشت منجمد قرمز وارداتی بوده که در حال حاضر به صورت مرتب در حال توزیع است و به فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری داده می‌شود.
وی افزود: بخشی از این آن برای تامین نیاز بخش‌هایی چون بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و خیریه‌ها تخصیص پیدا کرده که به آن‌ها گوشت قرمز می‌دهیم. گوشت گرم نیز در حال پیگیری است، البته مقدار آن کمتر بوده، به همین دلیل به صورت خاص در فروشگاه‌ها و بازارهای روز شهرداری توزیع می‌شود.
غفوری‌مقدم بیان کرد: به هر حال توان استان بسیج شده تا بتوانیم از منابع مختلف داخلی و وارداتی گوشت گرم و منجمد وارد کنیم که اکنون در حال انجام است. امیدواریم بخشی از نیاز مردم به گوشت با قیمت مناسب‌تر تامین شود و به جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت و تعدیل گوشت قرمز کمک کند.
منبع:ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.