بازار فردوسی شماره ۲ مشهد امروز شرایط متفاوتی را نسبت به روزهای گذشته تجربه کرد. چند روز پیش مدیر این بازار طی جلسه ای که با حضور کسبه در بازار برگزار شد نرخ های جدید شارژ که کسبه باید ماهیانه پرداخت کنند را تعیین کرد.

گرانی شارژ ، بازار فردوسی مشهد را تاریک کرد

این نرخ ها که افزایش بسیار زیادی نسبت به قبل پیدا کرده بود موجب ناراحتی و اعتراض کسبه را فراهم آورد. به همین دلیل امروز کسبه بازار فردوسی شماره ۲ مشهد به نشانه اعتراض دست از کار کشیده و چراغ های مغازه های خود را خاموش کرده  و در مقابل بازار و در راهروهای آن اجتماع کردند. این ازدحام باعث شد که پای پلیس و نیروی انتظامی به محل باز شده و رهگذران فضایی متفاوت با روزهای قبل را شاهد باشند.

به گفته یکی از کسبه این بازار شارژ  ماهیانه کسبه که قبلا ۲۰۰ هزارتومان بوده است، با بهانه افزایش نرخ خدمات و تصمیم مدیر بازار، از ۳۵۰ هزارتومان تا ۶۰۰ هزار تومان تغییر کرده است که این به وسعت و موقعیت مغازه در بازار مرتبط است.

وی مدعی شد، بازار فردوسی شماره ۲ مجهز به پانل های خورشیدی است و این پانل ها نه تنها برق مورد نیاز بازار را تامین می کند بلکه برق مازاد تولید شده را مدیر بازار به شرکت برق منطقه ای می فروشد و از این طریق درآمد قابل توجهی کسب می کند. همچنین پارکینگ بازار در اختیار شهرداری قرار داده شده است و به درآمدهای بازار افزوده است. وی به درآمد مناسبی که از بازار عایدش می شود بسنده نکرده و تصمیم گرفته است که شارژ ماهیانه بازار که  ۸۱۱ باب واحد تجاری دارد را افزایش دهد.  

وی افزود: اگر بازار رونق داشت و روزانه مشتریان زیادی به خود می دید، افزایش شارژ ماهیانه قابل تحمل بود، اما در شرایط کنونی که بازار راکد و خرید و فروشها مختل شده است، این افزایش ناگهانی و سرسام آور بی انصافی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.