رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: بازار تنها اصناف نیستند بلکه بازار اعم از تولید کننده، واردکننده و تمام زنجیره های متصل به هم می شاد لذا 'بازار' حوزه نهایی این مجموعه است.

رئیس اتاق اصناف مشهد: بازار تنها اصناف نیستند

به گزارش قدس آنلاین ، محمود بنا نژاد روز شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اعضای بسیج اصناف مشهد افزود: اصناف ویترین کالاها هستند و مردم گرانی را در ویترین می بینند و آن را به پای اصناف می گذارند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمتها شد که با توجه به اینکه ویترین کالاها بازار و اصناف است این گرانی با بی انصافی به پای اصناف و بازاریان نوشته شد و البته در بین اصناف هم متخلفانی وجود دارند.
رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: گرانی ناشی از مسائلی پیش از بازار است یعنی قبل از اینکه کالا به بازار بیاید در بخش تولیدی و یا بر اثر گرانی ارز افزایش قیمت می یابد و موجب تحمیل هزینه های سربار به مجموعه های صنفی می شود.
وی افزود: مجموعه های صنفی وضعیت خوبی ندارند و بسیاری از پیشکسوتان این حوزه در حال خارج شدن از گردونه کسب و کار هستند که این امر التهابات بدی را به بازار وارد می کند.
بنانژاد ادامه داد: هزینه حمل و نقل طی امسال تاکنون بیش از دو برابر افزایش یافته لذا مناسب است که در حوزه مالیاتی با اصناف مماشات شود تا واحدهای صنفی سرپا بمانند. هم اکنون اصناف رقبای ناعادلانه ای همچون شهرداریها، برخی فروشگاههای زنجیره ای و تعاونیهای مصرف در بازار دارند که اینها فقط نمود خوبی برای مردم دارند.
وی گفت: با این همه اصناف مشهد برای اینکه بتوانند نقش خود را در تنظیم بازار ایفا کنند چند نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از جمله نمایشگاه پائیزه راه اندازی کردند. همچنین چند نمایشگاه با همکاری بسیج اصناف و سپاه مشهد در حاشیه شهر مشهد راه اندازی شد و توزیع خوبی در بخش اقلام اساسی صورت گرفت.
رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: در این نمایشگاهها 61 تن گوشت منجمد، 27 تن مرغ منجمد، 27 تن برنج، 50 تن شکر و کالاهای اساسی دیگر از ابتدای امسال توزیع شده و پس از آن هم با همکاری واحدهای صنفی منتخب تاکنون 123 تن گوشت منجمد و 450 تن مرغ منجمد را در مناطق کمتر برخوردار شهر و حاشیه مشهد توزیع کرده ایم.
وی گفت: ظرف 9 ماه اخیر 138 هزار مورد بازرسی نیز از واحدهای صنفی مشهد توسط اتاق اصناف صورت گرفته و با واحدهای متخلف برخورد شده است.
به ازای هر 29 مصرف کننده در خراسان رضوی یک واحد صنفی وجود دارد. جمعیت صنفی خراسان رضوی 9 درصد جمعیت صنفی ایران است. سهم صنوف تولیدی استان از بازار کشور 22 درصد است. 165 هزار و 807 واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخشهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی خراسان رضوی فعالیت می کنند. در مجموع 218 هزار و 678 واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند. 48 درصد از این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود 17 درصد از این تعداد تولیدی، 16 درصد خدماتی و بیش از 18 درصد خدمات فنی است. همچنین 513 اتحادیه صنفی در 26 شهرستان این استان فعالیت می کنند.
همچنین 105 هزار و 607واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در کلانشهر مشهد شهر فعال هستند که از این تعداد 55 هزار و 419 واحد توزیعی، 17هزار و 129 واحد تولیدی، 16 هزار و 929 واحد خدماتی و 16 هزار و 130 واحد فنی است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.