آیت الله محمود رجبی گفت: زنده نگه داشتن حماسه ۹ دی باید به عنوان یک حضور افتخار آمیز در عرصه اجتماعی باقی بماند و مردم این حضور پر افتخار را به نسل آینده منتقل کنند؛ بی شک ملت ما نیز مصادیق استکبار ستیزی هستند که خداوند متعال در قرآن کریم از پیروان حضرت ابراهیم و حضرت محمد (ص) یاد کرده است.

۹ دی بیعت با رهبر معظم انقلاب و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است

 آیت الله محمود رجبی پژوهشگر فرهنگی و دینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین، با بیان اینکه غرب به دنبال تکرار تجربه های تجزیه ای خود در ایران بود، گفت:حماسه ۹ دی بزرگداشت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره حضور حماسی مردم در برابر توطئه های انقلاب مخملی از پیش طراحی شده دشمن بود؛ دشمنان غربی درصدد بودند تا با استفاده از تجارب خود در تجزیه شوروی سابق ایران را تجزیه کرده و بر کشور ما مسلط شوند.

وی در این باره افزود:  بی شک حضور مردم در حماسه ۹ دی از چند جهت شایان توجه و بزرگداشت آن ضرورت دارد؛ اولین نکته مورد نظر در شعارهای مردمی ۹ دی در بیعت با مقام معظم رهبری نمودار می شود. بیعت مجدد با مقام معظم رهبری یکی دیگر از دلایل زنده نگاه داشتن حماسه ۹ دی به شمار می رود.

 این پژوهشگر دینی و فرهنگی اظهار داشت: مردم در بیعت با مقام معظم رهبری و حضور حماسی در صحنه ۹ دی یک بار دیگر با رهبری بیعت کردند که از نظر آنها سمبل ارزشها و مقدسات دینی و انقلابی به شمار می رود. مردم مشاهده کردند که مزدوران چگونه در کشور فتنه گران به ارزشهای اسلام، مکتب اهل بیت علیهم السلام، انقلاب و آرمانهای انقلاب اهانت شد، بنابراین بیعت مجدد با رهبر به عنوان سمبل سه عنصر یاد شده باید همیشه مورد اهتمام قرار بگیرد.

آیت الله محمود رجبی با تاکید بر زنده نگاه داشتن حماسه ۹ دی، گفت: مسلما مردمی که دغدغه ارزشهای دینی دارند باید حماسه ۹ دی را  بزرگ و زنده نگاه دارند؛ هر ایرانی دل نگران ارزشهای انقلاب است باید این حماسه را بزرگ نگه دارد؛ هر ایرانی دل نگران اهانت به مکتب اهل بیت (ع) است باید حماسه ۹ دی را زنده نگه دارد.

  وی دراین باره افزود: زنده نگه داشتن حماسه ۹ دی باید به عنوان یک حضور افتخار آمیز در عرصه اجتماعی باقی بماند و مردم این حضور پر افتخار را به نسل آینده منتقل کنند؛ بی شک ملت ما نیز مصادیق استکبار ستیزی هستند که خداوند متعال در قرآن کریم از پیروان حضرت ابراهیم و حضرت محمد (ص) یاد کرده است.

کارشناس و پژوهشگر دینی و فرهنگی با تاکید بر تداوم استکبار ستیزی ملت ایران خاطر نشان کرد: راز الگو بودن پیروان این دو پیامبر الهی در قرآن کریم استکبار ستیزی است، این حضور حماسی مصداقی از استکبار ستیزی مورد توصیه قرآن است، بنابراین اعلام بیعت باید به عنوان الگویی برای نسل های آینده کشور باقی بماند و در توطئه های بعدی دشمنان چراغ راه و رهنمودی برای آینده ملت باشد تا به خوبی و به موقع توطئه دشمن را شناخته و به موقع در صحنه ها  حضور بیابند و حضور آنها با تمام ظرفیت وامکانات باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.