پرویز سروری گفت:بعد از پیروزی بزرگی که مردم در انتخابات ۸۸ به دست آوردند و بعد از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی رکورد بزرگ مشارکت درایران زده شد، دشمن با هراس از این موضوع به دنبال ایجاد فتنه جدید براندازی افتاد بنحوی که فتنه ۸۸ کلید خورد.

۹ دی مانع ایجاد شکاف‌ها شد و اختلاف‌ها را به همدلی و هم‌نوایی تبدیل کرد

پرویز سروری کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین، با اشاره به واهمه دشمن از میزان مشارکت بالای مردم درانتخابات ریاست جمهوری، گفت: اساسا بعد از پیروزی بزرگی که مردم در انتخابات ۸۸ به دست آوردند و بعد از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی رکورد بزرگ مشارکت درایران زده شد، دشمن با هراس از این موضوع به دنبال ایجاد فتنه جدید براندازی افتاد بنحوی که فتنه ۸۸ کلید خورد.

سروری دراین باره افزود: دشمن با توجه به این موضوع که اصولا هر چه قدر از عمر انقلاب‌ها می‌گذرد مشارکت مردم کاهش می یابد به دنبال فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف و تشتت در میان مردم بود؛ حضور پرشور مردم و مشارکت بالای آنها در انتخابات  سال ۸۸ بیانگر حمایت همه جانبه مردم از انقلاب، باورها وارزشهای متعالی آن بود.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: نگرانی دشمن از حضور مطلوب و مشارکت ایده آل مردم در نظام اسلامی منجر به استفاده از همه ظرفیت های رسانه ای و عوامل نفوذی دشمن شد؛ هر چند مشارکت بالای مردم در انتخابات فرصتی طلایی بود اما برنامه‌ریزی‌های دشمنان داخلی و خارجی آن را تبدیل به تهدیدی علیه ملت ایران کرد.

سروری با بیان اهداف دشمن در فتنه ۸۸ گفت: دشمن انسجام و وحدت مردم را نشانه گرفته بود، لذا امیدوار بود تا با ایجاد دو دستگی و چند دستگی در کشور مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهد تا با سر گرفتن اختلاف، تشتت و درگیری داخلی مانع هر نوع انسجام، وحدت وهمگرایی ملی شود.

وی با پدیده خواندن حماسه ۹ دی افزود: دشمن برنامه خود را عملیاتی کرد و متاسفانه عده ای نفوذی در داخل وعده ای هم ناآگاهانه تن به این طراحی دادند و با طرح موضوعات بی اساس جشن ملی را به عزای ملی تبدیل کردند. با اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای اختلاف افکنی و تقابل ملت با هم به کار گرفت اما پدیده ی ۹ دی یک بار دیگر وحدت، انسجام و هم افزایی را به صورت ملی برای ایران ثبت و ضبط کرد و حضور مردم منجر به ختم فتنه و غائله دشمن شد.

 این کارشناس مسائل  سیاسی در پایان با تاکید بر افزایش همدلی و همنوایی مردم در ۹ دی ماه خاطر نشان کرد: مسلما اگر نظام اسلامی در این فتنه با نیروی نظامی پیروز می شد دشمن از آن سوء استفاده های زیادی می کرد، اما دشمن  از این مورد عصبانی است که همدلی و وحدت مردم در ۹ دی مانع فروپاشی نظام و ایجاد تفرقه و تشتت شد، لذا گرامیداشت ۹ دی بسیار ضروری است چرا که مانع ایجاد شکاف ها و اختلاف ها شد و اختلاف ها را به همدلی و هم نوایی تبدیل کرد. بی شک حماسه ۹ دی از این منظر برای ما بسیار حائز اهمیت و ارزش و ذخیره عظیمی برای ما و رنج و درد مضاعفی برای دشمن به شمار می رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.