حجت الاسلام سیدمحمدقائم مقامی گفت: مرحوم آیت الله شاهرودی در فتنه ۸۸، پشتیبان ولایت فقیه بود.

مرحوم آیت الله شاهرودی در فتنه ۸۸، پشتیبان ولایت فقیه بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم یاد مرحوم آیت الله شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی در حسینیه امامزاده حسین (ع) قروین برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمدقائم مقامی استاد حوزه علمیه تهران در این مراسم اظهار داشت: آیت الله شاهرودی از جمله علمای فقیه کشور محسوب می شد که جایگاه والایی را داشتند.

وی افزود: از نظر اهل بیت (ع)  فقیه کسی است که شناخت واقعی از دین و راهکار برای فهم آن داشته باشد و به عبارت دیگر فقه به معنی درک حقایق دینی و احکام خداوند و اعتقادات احکام، اخلاق و است و این ویژگی‌های یاد شده در مرحوم آیت الله شاهرودی وجود داشت.

حجت الاسلام قائم مقامی عنوان کرد: فقیه نیازمند ویژگیهای خاص است و شخص فقیه باید عاقل، خردمند، اهل عمل و عبادت باشد؛ شبهه‌های بسیاری از سوی برخی افراد ایجاد شد که فقیه نباید شائبه سیاسی داشته باشد و نظر دارند که باید سیاست خود را از دین جدا کرد.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه فقه در مسیر اجرا معنا می شود، گفت: آغاز طلوع خورشید در آیتالله شاهرودی بود چراکه این شخصیت از ابتدای انقلاب در مسولیت و مدیریت آن بوده است و با دارابودن سنتهای قدیم موجب شد تا زمان را بشناسد و بصیر باشد؛ ویژگی‌های فقه در آیت الله شاهرودی وجود داشت و ایشان با وجود دارا بودن مسئولیت و مقام، تحت تاثیر قرار نگرفتند و به انقلاب و نظام خدمت کردند.

وی گفت: برخی که در حوزه مدیریت بودند دچار اشتباهاتی تحت تاثیر جریانات از جمله جریان فتنه ۸۸ قرار گرفتند اما آیت الله شاهرودی در این دوره تحت تاثیر قرار نگرفت و پشت ولایت فقیه ایستاد و آن مرحوم در عین مرجعیت، در برابر ولایت فقیه متواضع بود و خود را سرباز ولایت فقیه می دانستند و خداوند به این دلیل به آن مرحوم شان و جایگاه بخشید.

حجت الاسلام قائم مقامی یادآور شد: انسان در تبعیت از اهل بیت (ع) به خداوند نزدیک می شود و هرچه به اهل بیت نزدیک تر شویم، درجه خطاپذیری انسان کمتر می شود؛ مرحوم آیت الله شاهرودی چرایی انقلاب اسلامی و ارتباط دین با انقلاب را درک کرد و نقش برجستهای در آزادسازی عراق داشت و سالیان در این حوزه فعالیت کرد.

استاد حوزه و دانشگاه حوزه علمیه تهران گفت: شاهرودی در فتنه متوجه شد که باید پشت ولایت ایستاد و با تقوا، بصیرت و درک شرایط موجود موضع گیری عادلانهای داشت.

گفتنی است در این مراسم، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار، دادستان، رئیس کل دادگستری، شهردار، اعضای شورای شهر، معاونان استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی، کارمندان، اصناف و بازاریان و روحانیون حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.