دولت گابُن ضمن رد گمانه‌زنی‌های امروز دوشنبه برخی رسانه‌ها درباره وقوع کودتای نظامی در این کشور، اعلام کرد که اوضاع تحت کنترل نیروهای دولتی قرار گرفته است.

دولت گابُن: اوضاع تحت کنترل است و شورشیان بازداشت شدند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، با گذشت بیش از دو ساعت بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر «کودتای نظامی» در گابُن، سخنگوی دولت این کشور آفریقایی اعلام کرد که اوضاع تحت کنترل است و «شورشیان» بازداشت شده‌اند.

صبح امروز دوشنبه بود که برخی رسانه‌های بین‌المللی از تسلط گروهی از سربازان گابُن بر تلویزیون و رادیوی دولتی این کشور و کودتای نظامی آنها در این کشور نفتی آفریقا خبر دادند.

در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، یک سرباز گابن متنی کوتاه در مخالفت با رئیس‌جمهور این کشور ایراد کرد و از مردم و دیگر نظامیان این کشور خواست، ضمن در دست گرفتن سلاح کنترل پایگاه‌های نظامی گابن را در اختیار بگیرند.

بعد از انتشار این فیلم، رسانه‌ها از تیراندازی در پایتخت گابُن و «در جریان بودن کودتای نظامی» خبر دادند، کشوری که «علی بونگو» رئیس‌جمهور آن بعد از سکته مغزی در جریان سفر چند ماه قبل خود به عربستان سعودی، در مغرب در حال گذران دن مراحل درمان بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با گذشت بیش از دو ساعت از انتشار خبرهای مختلف درباره کودتای نظامی در گابُن، سخنگوی دولت این کشور  به این خبر واکنش نشان داد.

سخنگوی دولت گابُن اعلام کرد که «وضعیت در کنترل» نیروهای دولتی قرار دارد و «شورشیان بازداشت شدند».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.