سهیل المزروعی با اشاره به ارتباط بین اوپک و آمریکا، یک کشور بزرگ مصرف کننده نفت، گفت:« ما یکدیگر را تکمیل می‌کنیم. ما اینجا دشمن نیستیم» .

وزیر انرژی امارات: اوپک دشمن آمریکا نیست

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در روز شنبه در ابوظبی گفت:«اوپک دشمن آمریکا نیست» .

مزروعی در کنفرانس صنعت در ابوظبی با اشاره به ارتباط بین اوپک و آمریکا، یک کشور بزرگ مصرف کننده نفت، گفت:« ما یکدیگر را تکمیل می‌کنیم. ما اینجا دشمن نیستیم» .

اوپک و سایر تولیدکنندگان برتر نفت به رهبری روسیه در ماه دسامبر توافق کردند کل تولید نفت خود را ۱.۲ میلیون بشکه در روز از ماه ژانویه کاهش دهند تا جلوی عرضه بیش از حد نفت به بازار را بگیرند و قیمت نفت را بالا ببرند .

این تصمیم علی‌رغم درخواست دونالد ترامپ از اوپک برای عدم کاهش تولید صورت گرفت چون عقیده داشت این کار باعث افزایش قیمت جهانی نفت می‌شود .

مزروعی گفت میانگین قیمت نفت در ۲۰۱۸ ، ۷۰ دلار در هر بشکه بود. همتای عمانی او، محمد الرمحی گفت که انتظار قیمت بین ۶۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه را در ۲۰۱۹ دارد .

مزروعی گفت کاهش ۱.۲ میلیون بشکه ای نفت باید برای متعادل کردن بازار کافی باشد .

مزروعی همچنین اظهار داشت انتظار نداشته ونزوئلا، لیبی یا ایران که عضو اوپک هستند و از کاهش تولید معاف شده‌اند، تولیدشان را در ۲۰۱۹ افزایش دهند، در عوض بیشتر احتمال کاهش تولید آنها وجود داشت .

مزروعی و رمحی، هر دو گفتند که هیچ نیازی به اجلاس دوباره اوپک و متحدانش قبل از ماه آوریل نیست. قرار است آنها در آوریل در مورد سیاست تولید نفت برای ادامه سال ۲۰۱۹ تصمیم گیری کنند.

رمحی که کشورش در توافق کاهش تولید شرکت دارد ولی عضو اوپک نیست، گفت:« همه چیز روبراه است» .

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.