۳۷۰ روستای استان خراسان رضوی بی سواد ندارد.

حذف بی سوادی در ۳۷۰ روستای استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، معاون سواد آموزی خراسان رضوی در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان بردسکن گفت: بنا به  مصوبه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی  مقرر شده است  در ورودی این روستاها تابلوی"  روستای بدون بی سواد" نصب شود.

دکتر مصطفی اسدی  افزود:  تعهد امسال استان خراسان رضوی در جذب افراد بی سواد ۲۸ هزار نفر است که با تلاش های انجام شده  بیش از ۹۰ درصد آن  جذب و در دوره های تحکیم، سواد آموزی و انتقال ۱۰۰ درصد جامعه هدف  جذب شده است.

وی گفت:  بی سوادی که بتواند با شرکت در دوره های نهضت مدرک باسوادی خود را بگیرد  ۱۵۰ هزار تومان تشویقی به او پرداخت می شود.  

اسدی همچنین گفت: به ازای هرنفری که در مراکز یاددهی و  یادگیری  نهضت شرکت کند دولت  ۷۰ هزار تومان  هزینه  شرکت در کلاس ها را پرداخت می کند و در واقع به صورت رایگان از برنامه های مراکز برخوردار می شود.  

اسدی اعتبارات تخصیصی به حوزه نهضت استان را در سال جاری ۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار صرف برگزاری کلاس های نهضت و حق الزحمه آموزشیاران و مراکز یاددهی شده است.

 وی تعداد مراکز یاددهی استان را در حال حاضر ۹۲ مرکز اعلام کرد و گفت:  با توجه به هدف گذاری انجام شده تاپایان امسال تعداد این مراکز به ۱۰۰ مورد افزایش پیدا می کند.

استان خراسان رضوی با تلاش ۴ هزار و ۵۰۰ آموزشیار، به لحاظ  شاخص سواد رتبه چهارم کشور را دارا است و در گروه  ۱۰ تا ۱۹ سال رتبه دوم کشوری را در حوزه با سوادی  به خود اختصاص داده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.