پیشکسوت فوتبال ایران گفت:‌ وقتی یک تیم شکست می‌خورد همه تیم مقصر هستند.

میرزاپور: فوتبال ما به عقب بر نمی‌گردد و این پیشرفت ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، ابراهیم میرزاپور در خصوص بازی ایران مقابل ژاپن گفت: به نظرم بازی سنگینی بود با توجه به اینکه ژاپن همیشه از قدرت‌های مطرح آسیا بوده است، در نیمه اول بازی متعادل‌تر بود. شاید درصد پاس و مالکیت به نفع ژاپن بود. در نیمه دوم ما بهتر شروع کردیم در ۱۰، ۱۵ دقیقه اول می‌توانستیم به گل برسیم، اما روی یک صحنه مدافعان ما اشتباه کردند و به هوای اینکه داور خطا بگیرد یک گل دریافت کردیم و کل شیرازه ما از هم پاشید. بعد از آن هم چون تیم ما در حال حمله قرار گرفت ژاپن توانست از موقعیت‌های دیگر استفاده کند و بازی را سه بر صفر به پایان برساند.

میرزاپور در خصوص اینکه آیا فاصله فوتبال ایران و ژاپن سه گل است، گفت: اگر بخواهیم حساب کنیم فاصله ما در حد این سه گل نیست. فوتبال ما همیشه دارای بازیکنان بسیار خوبی بوده است. در این تورنمنت سه چهار بازی خوب انجام دادیم شاید بعضی‌ها معتقد باشند که اگر با تیم‌های قوی‌تری بازی می‌کردیم عیار تیم ایران زودتر مشخص می‌شد اما به هر صورت تیمی هستیم که در رتبه اول آسیا قرار دارد و دارای بازیکن باکیفیت است. فرق فوتبال ما با ژاپن آن است که آنها می‌خواهند در المپیک و جام‌جهانی آینده موفق باشند بنابراین سه گل خیلی نمی‌تواند تفاوتی بین سطح فوتبال ما و ژاپن ایجاد کند.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی در خصوص اینکه آیا ما به اشتباهات فرضی باختیم یا برنامه‌های تیمی ایراد داشت، گفت: زمانی که یک تیم شکست می‌خورد همه تیم مقصر هستند نه خط دفاعی یا یک نفر خاص. زمانی که یک تیم این طور گل می‌خورد مطمئنا کل تیم در فاز دفاعی خوب کار نکرده است به نظرم  تیمی مانند ایران بعد از یک گل نباید شیرازه‌اش از هم بپاشد و دو گل دیگر دریافت کند.

میرزاپور در ادامه افزود: بحث گل نخوردن نیست باید بتوانیم بعد از گل تمرکزمان را حفظ کنیم بی‌گدار به آب نزنیم. حدود ۲۰ دقیقه وقت داشتیم و می‌توانستیم شرایط بهتری ایجاد کنیم. زمانی که بازی احساسی بشود و هر کسی بخواهد بازی خودش را انجام بدهد و سر پستش بازی نکند تیم به این طور مشکلات بر می‌خورد. ما بعد از آن دو گل خوردیم و حریف دو سه موقعیت گلزنی دیگر هم داشت و ممکن بود نتیجه سنگین‌تر هم بشود.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اعلام خداحافظی کی‌روش و پایان همکاری او با تیم ملی گفت: شاید او به خاطر باخت تصمیم احساسی گرفته باشد در هر صورت در این ۸ سال او برای فوتبال ما زحمت کشید به هر حال کم و کاستی‌هایی وجود داشته اما او توانست شرایط خوبی را از لحاظ ساختاری در فوتبال ما به وجود بیاورد. امیدوارم او بتواند در یک شرایط و محیط آرام تصمیم درست بگیرد.

وی در مورد اینکه آیا باید نگران مربی آینده تیم ملی باشیم گفت: خدا را شکر فوتبال ما بازیکنان خوبی را دارد، ابزار یک مربی بازیکنانش هستند شما اگر بزرگ‌ترین مربی دنیا را هم بیاورید اما بازیکنان خوبی در اختیار نداشته باشد نمی‌توانید نتیجه بگیرید. ما فوتبالیست‌های خیلی خوبی داریم مطمئناً مربی دیگری هم بیاید شاید کار خیلی سختی نداشته باشد. با توجه به اینکه تیم را کی‌روش ساخته و بازیکنان خوبی که تیم ما دارد می‌تواند تاکتیک‌های جدیدتری را برای تیم ملی بیاورد و برنامه‌های خاصی را پیاده کند طبیعتا این نیست که فوتبال ما بخواهد به عقب برگردد و این پیشرفت ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.