رای الیوم در گزارشی به تحلیل برخی نکات مصاحبه اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان با شبکه المیادین پرداخت.

نکات غافلگیرکننده مصاحبه اخیر سید حسن نصرالله

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه اینترنتی رای الیوم در تحلیلی درباره مصاحبه دبیرکل حزب‌الله لبنان با شبکه المیادین، نوشت: واقعیت این است که برای اطمینان از درستی یا نادرستی شایعات منتشر شده در دوره‌ای که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در رسانه‌ها حضور نیافته بود، منتظر بودیم وی در رسانه‌ها حاضر شود. اما همچون روال حزب الله و دبیرکل آن، این مصاحبه نکات غافلگیرکننده بسیار و حتی راهبردی را در دل خود داشت که به ذهن هیچ کس خطور نمی‌کرد.

نخستین نکته غافلگیرکننده این بود که دبیرکل حزب الله بیش از سه ساعت در سلامت کامل بود؛ بی آنکه اندکی ضعف یا سستی در وی مشاهده شود. وی در حدی حضور ذهن داشت که به رغم تجربه و مهارت مصاحبه کننده، سید حسن نصرالله در جزئیات به وی کمک می‌کرد و مهم‌ترین مورد این بود که از آخرین خبرها سخن می‌گفت. یادآوری می‌شود این قضیه خود، گواهی بر زنده بودن این مصاحبه است.

در دومین نکته باید بگوییم دبیرکل حزب الله لبنان با این قضیه همگان را غافلگیر کرد که این دیدار طولانی به منزله نشستی برای مطرح کردن ویژگی‌های نقشه راه راهبردی حزب الله برای سال جدید، آن هم به شکلی روان و با روحیه عالی و توان بالا در جنگ روانی بود.

در سومین نکته در خصوص این مصاحبه، باید بگوییم اظهارات وی در خصوص احتمال بازپس‌گیری الجلیل و زمان وقوع آن روشن و دقیق بود و درباره احتمال روی آوردن به این قضیه، با نوعی جنگ روانی اظهارنظر کرد.

نویسنده این گزارش نوشت: باید بگویم دقت سید حسن نصرالله در تحلیل خروج آمریکا از سوریه، مرا غافلگیر کرد. وی برای بزرگ یا کوچک کردن آن تلاش نکرد و به طور مستقیم در این باره اظهارنظر کرد.

نکته غافلگیرکننده دیگر این بود که وی درباره آینده مقاومت و بازگرداندن سرزندگی به این محور با عزم و اراده‌ای بیشتر در روزهای آینده، در سطح زیادی ابراز امیدواری و خوش‌بینی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.