خراسان شمالی- حسین فرخنده گفت: یکی از مولفه‌ها که باعث جاودانه شدن آثار هنری می شود، پیوند وثیق هنر با آموزه های دینی، قرآنی و اخلاقی است که این پیوندها در جایی که صورت گرفته باعث خلق جاودانه های هنری شده است.

جشنواره قرآن و عترت موجب گسترش معرفت دینی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در آیین اختتامیه اولین جشنواره فیلم کوتاه و نمایش های خیابانی قرآن و عترت خراسان شمالی،گفت: جشنواره قرآن و عترت باعث گسترش معرفت دینی می شود .

وی ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندانی که گام در این راه نهادند گفت: این جشنواره کمک می کند  معرفت دینی گسترش پیدا کرده و باعث ایجاد ارتباط و پیوند محکم تری بین هنر و آموزه های قرآنی می شود.

وی ادامه داد: ما در دنیای امروز نیازمند این هستیم که عالمان هنرمند و هنرمندان عالم داشته باشیم.

وی افزود: قطعا یکی از مولفه ها که باعث جاودانه شدن آثار هنری می شود، پیوند وثیق هنر با آموزه های دینی، قرآنی و اخلاقی است که این پیوندها در جایی که صورت گرفته باعث خلق جاودانه های هنری شده است.

فرخنده گفت: مصداق بازر پیوند وثیق هنر و اموزه های دینی خود کلام الله مجید است که وقتی به آن توجه می کنیم وحی الهی و معرفت دینی به بهترین شکل در قالب های هنری همچون فصاحت و بلاغت، قصه ها و گفتگوها توصیف هایی همراه با تصویرهای درخشان است که کلام وحی را نافذ و اثرگذار می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه حضور و تلاش هنرمندان در این جشنواره تمرینی است که ما بتوانیم اخلاق و معنویاتی را که در جامعه امروزه بیش از هر دوره ای به ان نیاز داریم را بیان و به منصه ظهور برسانیم گفت: صرف اوردن موضوع دینی در یک هنر، هنر را دینی نمی کند بلکه ان معرفت دینی و اگاهی دینی و دانش دینی است که کمک می کند ان اثر از عمق و اثرگذاری بسیار خوبی برخوردار باشد.

لازم به ذکر است؛ در این آیین برگزیدگان جشنواره هنرهای سینمایی و هنرهای نمایشی قرآن و عترت خراسان شمالی معرفی و تجلیل شدند

گفتنی است؛ جشنواره‌های قرآنی با موضوعات شعر و داستان کوتاه، قرآن در رسانه، هنرهای تجسمی، فیلم و فیلم‌نامه‌نویسی، پایان‌نامه و مقالات فرهنگی، تلاوت و حفظ قرآن، هنرهای نمایشی، آواها و نغمات، صنایع دستی و یادواره شهدای قرآنی برای نخستین بار در خراسان شمالی به مناسبت هفته قرآن و عترت در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.