عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ۵۷ درصد احکام برنامه ششم درموضوع آب در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار نگرفته است.

بودجه سال آینده انحراف ۷۰درصدی با برنامه ششم توسعه دارد/ دولت در زمینه مدیریت واردات ضعف اساسی دارد

جواد کریمی قدوسی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: لایحه بودجه سال ۹۸  در حدود ۷۰ درصد از برنامه ششم توسعه انحراف داشته و با ان همخوانی ندارد و در حوزه های مختلف دچار نقص می باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال اینده در جهت تحمیل مردم به مذاکره با آمریکا بسته شده است،   افزود:  در حوزه آموزش عالی و فناوری، در حوزه بیمه اجتماعی و عدالت اجتماعی و برنامه‌های رفع آسیب‌های اجتماعی، حمل و نقل و مسکن، محیط زیست، کسب و کار خصوصی، کشاورزی، دفاع و امنیت، توازن منطقه‌ای و اجرای عدالت و توسعه روستایی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر احکام برنامه ششم توسعه در لایحه بودجه دیده نشده اند و نمایندگان در جریان بررسی بودجه توجه لازم را به این موضوع باید داشته باشند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی در موضوعی مثل  آب که یک بحث اصلی محسوب می‌شود و رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمان ارائه لایحه برنامه ششم توسعه تاکید داشتند  که محور عمده آنها آب است و از آن حمایت خواهند کرد اما ۵۷ درصد احکام برنامه ششم در لایحه بودجه ۹۸ مورد نظر قرار نگرفته است.
وی افزود: همچنین در خصوص زندگی نیازمندان و اقشار اسیب پذیر،  علی رغم کاهش شدید ارزش پول ملی و قدرت خرید آنها به یک سوم هیچ توجهی در لایحه دیده نمی‌شود و تنها به دادن بسته‌های خوار و بار که این بسته‌ها نیز به دست جمعیت زیادی از اقشار آسیب‌پذیر نمی رسد اکتفا شده است.
کریمی با بیان اینکه نزدیک به ۶ هزار قلم کالا وارد کشور می‌شود، ادامه داد: یکی از عواملی که می‌تواند در قدرت اقتصاد ملی موثر باشد مدیریت واردات و جلوگیری از واردات بی‌رویه است که در لایحه سال آینده  به هیچ وجه دیده نشده است.  

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.