خراسان شمالی- آیت الله ابوالقاسم یعقوبی با تأکید بر اینکه قرآن صرفا برای خواندن نیست، باید سعی کنیم علاوه بر حفظ و تلاوت قرآن کریم، مفاهیم و تعالیم آن را در زندگی کاربردی کرده و فعالیت های قرآنی به سمت سبک زندگی قرآنی هدایت کنیم.

فعالیت‌های قرآنی منجر به سبک زندگی قرآنی می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره تلاوت و حفظ قرآن و رسانه در قرآن گفت: فعالیت های قرآنی منجر به سبک زندگی قرآنی می شود.

وی با بیان اینکه باید فضای جامعه و تعاملات قرآنی باشد، اظهار داشت: با توجه به فراوانی میدان فعالیت های باید این مهم شناسایی شود زیرا نسل جدید نیاز بیشتری به قرآن دارد .

وی با بیان اینک نسل جدید بیشتر در معرض مزاحمت های دشمنان است و باید این قشر را بیشتر با فضا و تعالیم قرآنی آشنا کنیم، اظهار کرد: برگزاری برنامه ها و فعالیت های قرآنی توسط دستگاه های فرهنگی به گسترش این مهم کمک می کند.

آیت الله یعقوبی، ادامه داد: باید مفاهیم و فرهنگ قرآن را در بین فرزندان نهادینه کرده و آنها را بیمه قرآنی کنیم.

امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون دشمن، نسل جوان ما را مورد هدف قرار داده است، گفت: باید فعالیت های قرآنی را عینی تر و عملیاتی تر و با برنامه ریزی دقیق تر برگزار کنیم.

آیت الله یعقوبی، اظهار داشت: قرآن، قلب دین است هر کس در کنار قرآن بنشیند هدایت می شود زیرا خاصیت قرآن، هدایت، غفلت زدایی و جهل زدایی است.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه قرآن صرفا برای خواندن نیست، باید سعی کنیم علاوه بر حفظ و تلاوت قرآن کریم، مفاهیم و تعالیم آن را در زندگی کاربردی کرده و فعالیت های قرآنی به سمت سبک زندگی قرآنی هدایت کنیم.

آیت الله یعقوبی با اشاره به بهره گیری از تعالیم قرآن کریم برای تنظیم سبک زندگی خود، اظهارداشت: باید تلاش کنیم تا ارتباطات، آموزش، پرورش، اقتصاد، سیاست و فرهنگ ما منطبق بر آموزه های قرآنی شود.

وی در ادامه افزود: قرآن، منشاء نور است و باید  قدر این برکت عظیم را دانسته و شکرگزار این نعمت باشیم و نسبت به این مهم، غفلت نکنیم  و خانه های خود را گوش دادن به صوت های قرآن نورانی کنیم.

در پایان این مراسم از ٢٩ قرآن آموز که در جشنواره تلاوت و حفظ قرآن و قرآن در رسانه حائز رتبه شده بودند با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی قدردانی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.