رئیس جمهور ترکیه با انتقاد شدید از صندوق بین المللی پول گفت: من به رئیس صندوق بین‌المللی پول در داووس گفتم تو رهبر ترکیه نیستی ، من هستم . تو وظیفه اداره ترکیه را نداری.

انتقاد شدید رئیس جمهور ترکیه از صندوق بین المللی پول

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورش در دام صندوق بین المللی پول نمی افتد. او از این سازمان مستقر در واشنگتن به شدت انتقاد کرد . 
اردوغان گفت: من به رئیس صندوق بین‌المللی پول در داووس گفتم تو رهبر ترکیه نیستی ، من هستم . تو وظیفه اداره ترکیه را نداری. پولت را بردار و بقیه را بگذار...  حالا ما هیچ بدهی به صندوق بین المللی پول نداریم ». 
رئیس جمهور ترکیه اشاره کرد که وقتی به قدرت رسید آنکارا ۲۳.۵ میلیارد دلار به صندوق بین‌المللی پول بدهکار بود و حالا او می گوید مخالفان و حزب جمهوری‌خواه مردم به رهبری کمال کلیکداراوغلو می گویند قصد دارند در صورت به ‌قدرت رسیدن وام دیگری بگیرند . 
در اوایل ماه جاری، اردوغان گفت:« آنکارا دفتر صندوق بین المللی پول را بسته است و هرگز دوباره آن را باز نمیکند». ترکیه بدهی اش را به صندوق بین‌المللی پول در ۲۰۱۳ صاف کرده و در بین تنها کشورهایی قرار دارد که هیچ بدهی به صندوق بین المللی پول ندارند . 
آنکارا بارها اعلام کرد علی رغم مشکلات اقتصادی زیر بار بدهی به صندوق بین‌المللی پول نمی رود. سال گذشته لیر، ارز ملی ترکیه، بیش از ۴۰ درصد ارزش خود را از دست داد و باعث بیش از ۲۰ درصد تورم شد .مسبب این مشکلات تا حدی تحریم‌ها و عوارض وضع شده توسط آمریکا به خاطر خراب شدن روابط دیپلماتیک بین دو کشور است . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.