طرح انتقال جمعه بازار مشهد به مکان جدیدش از اوایل سال کلید خورد.

احتمال جابه‌جایی جمعه بازار قوّت گرفت

مکانی در انتهای بلوار پنج‌تن که اگرچه به لحاظ فضای نمایشگاهی و پارکینگی قابلیت‌ها و مزیت‌های قابل توجهی نسبت به مکان قبلی آن در بلوار میامی داشت، اما راه رسیدن به آن سختی‌ها و دشواری‌های زیادی هم برای مراجعه‌کنندگان به جمعه بازار در پی داشته و دارد و هم اینکه موجب نارضایتی اهالی منطقه پنج تن و روستاییانی که در مجاورت جمعه بازار شهید شوشتری زندگی می‌کنند، شده است.

نارضایتی از این بابت که در اوج ترافیک و زمانی که سیل عظیمی از خودروها قصد عزیمت به جمعه بازار را دارند مهیا نبودن زیرساخت‌های لازم و تنگ و باریک بودن محور بخصوص از انتهای پنج تن، جایی که پل روی کشف‌رود واقع است در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای امکان امدادرسانی به نیروهای امدادی و امنیتی تقریباً به صفر می‌رسد. از همان ابتدا در گزارش‌هایی از روند موجود در موضوع راه ارتباطی جمعه بازار نارضایتی‌های مردم و برخی مسؤولان از این اتفاق را منعکس کردیم که در این بین مباحث مختلفی از جمله تعطیلی جمعه بازار نیز مطرح شد، اما تاکنون هنوز هیچ اتفاق قابل ذکری در مورد ساماندهی شرایط موجود نیفتاده و عملاً در روی همان پاشنه قبلی می‌چرخد! در حالی که تا پایان سال کمتر از یک ماه باقی مانده است و تجربه نشان داده مراجعه مردم به جمعه‌بازار در روزهای پایانی سال بیشتر از ایام دیگر است، باز هم سراغ این موضوع رفتیم تا پیگیر دغدغه مردم در این خصوص باشیم.

 بودجه تعریض پل و جاده برای سال ۹۸

بهروز کیانی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون هیچ اقدامی در خصوص مسئله راه ارتباطی مردم با جمعه بازار صورت نگرفته است، به خبرنگار ما گفت: یک شبه قرار نیست اتفاقی در این باره بیفتد در این خصوص باید هم پل روی کشف رود تعریض شود و هم راه که هیچ کدام از این دو مورد بودجه‌ای در سال ۹۷ نداشت که بشود کاری انجام داد.

برای انجام این کارها زیرساخت‌هایی لازم است که ابتدایی‌ترین آن بودجه است که در بودجه سال آینده این مورد دیده شده است که به احتمال زیاد تا آخر سال مناقصه آن برگزار خواهد شد و پیمانکار انتخاب و از سال ۹۸، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که انجام این اقدام چون در خارج از محدوده شهری واقع شده است نیازمند هماهنگی بین بخشی ارگان‌های مختلف است که این نیز قدری بر کندی آن افزوده است.

وی در واکنش به این موضوع که برای روزهای پایانی سال چه تمهیداتی اندیشیده شده است که مشکلات مردم از این که هست بیشتر نشود، اظهار داشت: ما با در نظر گرفتن این موضوع که هر چه به آخر سال نزدیک‌تر شویم مردم مراجعاتشان به جمعه بازار بیشتر خواهد شد، ضمن اینکه فعلاً سه شنبه‌ها بازار دایر است در نظر داریم تا در ۱۰ روز پایانی سال حداقل در سه یا چهار روزش جمعه بازار فعالیت خودش را داشته باشد تا مردم بتوانند در زمان بیشتری خریدی که دارند انجام دهند و از حجم بار ترافیکی ایجاد شده کاسته شود.

 احتمال انتقال جمعه بازار به مکان جدید!

با وجود اظهارات مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد مبنی بر فراهم شدن شرایط برای تعریض پل و راه ارتباطی منتهی به جمعه بازار در سال آینده، سرهنگ امیدوار رئیس پلیس راه استان از احتمال جابه‌جایی مکان فعلی جمعه بازار به مکان جدیدش در مجاورت آرامستان رضوان در جاده کلات خبر می‌دهد.

وی در این باره به خبرنگار ما گفت: با وجود اینکه فشارهای متعددی بر شهرداری وارد شده تا موضوع راه ارتباطی را ساماندهی نماید، اما هنوز اقدامی که بشود بر مبنای آن به آینده امیدوار بود صورت نگرفته و مأموران ما فقط بحث اعمال قانون را در کار خود قرار داده‌اند، اما با فشارهایی که هست موجب شده تا بحث انتقال جمعه بازار از این مکان به مکانی در جاده کلات در مجاورت آرامستان رضوان در برنامه کار قرار بگیرد که مطالعات آن نیز صورت گرفته است.

سرهنگ امیدوار در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این موضوع اتفاق خواهد افتاد یا چقدر امکان آن وجود دارد، بیان کرد: قطعاً این اتفاق باید بزودی بیفتد یا اینکه پل و جاده تعریض شود در غیر این صورت جمعه بازار منتقل می‌شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.