رییس کمیسیون مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای ساماندهی روستاهای در حریم شهرها، باید حداکثر تطابق میان طرح های هادی و طرح های جامع ایجاد شود.

 به گزارش قدس آنلاین ، رمضانعلی فیضی رییس کمیسیون مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: به منظور مدیریت درست مشکلات حاشیه حریم شهر مشهد، باید همه دستگاه های ذیربط و ذینفع، هماهنگ شده تا به یک چیدمان درست از ضوابط و مقررات این منطقه دست یابند. 

وی تصریح کرد: به واسطه افزایش چشمگیر جمعیت شهرهای بزرگ، مقداری از این جمعیت به سمت مناطق بیرونی و به ویژه حاشیه‌ای سرریز می‌شوند که ما این محدوده‌ها را «حریم شهر» اطلاق می‌کنیم.

 عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: علاوه بر این، شتاب گرفتن پدیده «تحرک جمعیتی» و مهاجرت، هم از مبدا روستا به شهرها و هم از شهرهای بزرگ و میانی به مقصد حریم کلانشهرها، باعث شده امروز روابط و مناسبات شهرها و حریم‌شان به صورت جدی مورد توجه و دقت مدیران شهری، جامعه‌شناسان، جمعیت‌شناسان و برنامه‌ریزان روستایی قرار گیرد.

 فیضی عنوان کرد: امروز حریم واقعیت‌های خود را به شهرها و برنامه ریزان شهری به شکلی تحمیل کرده که مدیران شهری مجبور به توسعه محدوده حریم شده اند، چنانکه چندسال پیش حریم شهر مشهد ۳۳ هزار هکتار بود، اما امروز به ۸۶ هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در یک رشته اقدامات، ضمن حفظ هویت و جایگاه سکونتگاهی، به برقراری نظام سلسله مراتب سکونتگاهی بین مجموعه روستایی و حریم شهر و محدوده مرکزی شهر نیز کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.