دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی گفت: مشارکت فعالانه 25 نهاد معتبر علمی، دانشگاهی و حوزوی در داخل کشور و همکاری هشت مرکز علمی بین‌المللی، از ویژگی‌های مثبت این کنفرانس است که توانسته این کنفرانس را در حوزه بین‌الملل، در سطحی عالی معرفی کند. به علاوه مجموعا 100 نهاد تربیت دینی در کشور در این کنفرانس همکاری داشته‌اند.

همکاری هشت مرکز بین‌المللی با کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی
 
به گزارش قدس آنلاین، مرتضی رجوعی که صبح امروز، یازدهم اسفندماه در نشست خبری «اولین کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی» پیرامون مقالات رسیده به این کنفرانس سخن می‌گفت، اظهار کرد: بالغ بر 230 مقاله به دبیرخانه علمی کنفرانس ارسال شد که 15 عضو هیات علمی دانشگاهی و حوزوی در جلسات مختلف به بررسی ابعاد علمی مقالات دریافت شده پرداختند که از این میان 150 چکیده مقاله به صورت منتخب در ویژه‌نامه همایش به چاپ خواهد رسید. همچنین 40 مقاله نیز به صورت علمی و پژوهشی در ISC به ثبت خواهد رسید و حدود 15 سخنرانی نیز در دو روز همایش ارائه خواهد شد. به علاوه مشارکت فعالانه 25 نهاد معتبر علمی، دانشگاهی و حوزوی در داخل کشور و همکاری هشت مرکز علمی بین‌المللی، از دیگر ویژگی‌های مثبت این کنفرانس است که توانسته این کنفرانس را در حوزه بین‌الملل در سطحی عالی معرفی کند. به علاوه مجموعا 100 نهاد تربیت دینی در کشور در این کنفرانس همکاری داشته‌اند.
وی افزود: دبیرخانه علمی این کنفرانس در  دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مستقر شده و بحمدالله با عنایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این کنفرانس به صورت بین‌المللی و تحت حمایت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار خواهد شد و مقالات برتر پذیرفته شده در این کنفرانس در مجموعه پایگاه اطلاعاتی  ISC ثبت خواهد شد. لذا در دستور کار کنفرانس نیز خواهد بود که مقالات برگزیده و برتر در مجلات علمی- پژوهشی معتبر وزارت علوم، چه در دانشگاه امام رضا(ع) و چه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و همچنین بنیاد پژوهش‌ها و سایر نهادهای علمی مرتبط، پذیرش و ثبت شود.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در خصوص دیگر ویژگی‌های «اولین کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی» خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و وجوه ممیزه اولین کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی این است که مقالات متعددی از کشورهای اسلامی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده و از جمله این کشورها، عراق، لبنان، هند، مالزی و نیز کشورهای اروپایی همچون فرانسه هستند که مقالات بسیار خوبی در این زمینه دریافت کرده‌ایم.
رجوعی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز این کنفرانس، ارائه مقالات در خصوص تجربه‌های و برنامه‌های موفق دینی برخی از مدارس و نهادهایی است که در حوزه آموزش و تربیت اشتغال دارند. همچنین ویژگی سوم نیز مشخصا دریافت مقالات، در حوزه‌های نظری و تحقیقاتی است و امیدواریم این کنفرانس پیش‌درآمدی برای برگزاری بهتر سایر کنفرانس‌ها در حوزه تربیت دینی باشد.
وی با اشاره به برگزاری پنج پیش‌نشست تخصصی در کشورهای لبنان، هندوستان و ایران، بیان کرد: تاکنون حدود 40 جلسه کارگروه هم‌اندیشی و راهبردی کنفرانس به صورت مستمر برگزار شده و در پیش‌نشست‌هایی که اشاره شد، بالغ بر 50 مقاله علمی- پژوهشی ارائه و مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.