در حالی که چندی پیش نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خبر از اختصاص هزار میلیارد تومان از سوی رئیس جمهوری برای پروژه پدیده شاندیز داد اما این موضوع با تکذیب دفتر رئیس جمهوری مشخص نشد که به کجا رسید.

 هزار میلیارد تومان" پدیده"کجارفت؟/پرداخت چنین مبلغی شبیه تخیل است/خبر ۱۰۰۰میلیارد پدیده شبیه کارتبلیغاتی بود

به گزارش قدس آنلاین ، اواخر بهمن ماه بود  که نصرالله پژمانفر یکی از نمایندگان مردم شهر مشهد در مجلس شورای اسلامی ، اعلام کرد که رئیس جمهور دستور پرداخت مبلغ هزار میلیارد تومان به سهامداران زیان‌ دیده و به اصلاح معسر پروژه پدیده شاندیز را صادر کرده‌ است .صرف اعلام این خبر باعث شد موجی از امید و خوشحالی در بین سهامداران این پروژه شکل بگیرد ، اما درحالی که هنوز چند روز از اعلام این خبر نگذشته بود که  محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری و از طرف دیگر روابط‌عمومی دفتر رئیس‌جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای اظهارات نماینده مشهد را تکذیب کرده و هرگونه دستور رئیس جمهوری مبنی بر تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت به سهامداران پدیده  را تکذیب کردند.
کشمکش بین نماینده مردم مشهد و نزدیکان به دفتر رئیس جمهوری و مصاحبه هایی که علیه یکدیگر در رسانه ها انجام دادند،  در نهایت باعث شد که نامه های مربوط به این هزار میلیارد تومان رسانه ای شود، نامه هایی که در آنها هیچ مطلبی مبنی بر تخصیص یافتن این مبلغ وجود نداشت و تنهامطلبی که وجود داشت دستور رئیس جمهور به معاون اقتصادی دولت برای   (بررسی و اعمال نظر ) بود.
در این بین اما مجموعه استانداری خراسان رضوی  و مسئولان پدیده شاندیز نیز از وجود این نامه اظهار بی اطلاعی کردند و شخص استاندار هیچ واکنشی نسبت به صحت و تکذیب این ادعا نکرد .


*** پرداخت هزار میلیارد تومان با واقعیت همخوانی ندارد
اماامروز  محسن شوشتری مدیر عامل سابق پروژه پدیده شاندیز  درخصوص پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان به سهامداران پدیده به قدس آنلاین گفت: پرداخت این مبلغ به پدیده و برای رفع مشکل سهامداران معسر با واقعیت همخوانی ندارد.
وی تصریح کرد: از طرفی در حال حاضر چه کسی می تواند تشخیص دهد که معسر واقعی کیست؟ فردی که شاید چندین هزار سهام پدیده را خریداری کرده باشد ولی اکنون به دلیل شرایط اقتصاد کشور دچار زیان و ضررهایی شده باشد که برای ادامه زندگی خود محتاج کمک و مساعدت باشد ، از طرفی فردی هم که ۱۰سهم خریده و جزو دهک های پایین است ، خود را معسر قلمداد کرده و درخواست کمک را داشته باشد.
شوشتری با اشاره به اینکه این موضوع بیشترجنبه  تبلیغاتی داشت تا رفع مشکل مردم ، افزود: از طرفی در شرایط فعلی که هنوز بسیاری از بودجه های عمرانی سال جاری و حتی مواردی همچون بودجه حاشیه شهر مشهد برغم نزدیک شدن به پایان سال تخصیص پیدا نکرده ،چطور دولت می تواند هزار میلیارد تومان صرف پروژهایی که به دولت ربطی ندارد،  همچون  پدیده شاندیز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.