کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی خروج هرگونه دام و طیور زنده، گوشت قرمز و مرغ و شکر از استان را ممنوع کرد.

خروج گوشت، دام و شکر از خراسان رضوی ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین، کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی در آستانه تعطیلات عید نوروز و با هدف کنترل قیمت کالاهای اساسی، خروج هرگونه دام و طیور زنده، گوشت قرمز و مرغ و شکر از استان را ممنوع کرد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز، دستگاه های اجرایی باید با برنامه ریزی دقیق و تامین نیاز بازار، مانع از افزایش بیش از پیش قیمت کالاهای اساسی اعم از شکر، گوشت مرغ و گوشت قرمز شوند.

سلطانی افزود: با توجه به ضرورت کنترل قیمت کالاهای اساسی در آستانه عید نوروز، خروج هرگونه دام زنده، گوشت و شکر از خراسان رضوی ممنوع است و از محل ذخایر استراتژیک، ۲۰ هزار تن شکر روز یک شنبه ۱۲ اسفند در بازار توزیع خواهد شد.

وی از استقرار ایستگاه های ایست و بازرسی در خروجی های استان به منظور اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم بازار خبر داد و گفت: از این پس تا اطلاع ثانوی، اگر حواله صادرات حتی یک کیلو شکر از خراسان رضوی توسط دستگاه های اجرایی صادر شود، تخلف رخ داده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه در شرایط ویژه اقتصادی باید تصمیمات منطقی و مطابق با وضعیت موجود گرفته شود، تاکید کرد: باید با ابلاغ دستورالعمل های کشوری، صادرات کالاهای اساسی ممنوع و تعرفه آن به صفر برسد تا زمینه تامین نیاز داخل فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به فرآیند توزیع گوشت تنظیم بازار گفت: معطلی طولانی مدت در صف های توزیع گوشت تنظیم بازار به هیچ عنوان در شان مردم نیست و باید فرآیند توزیع از طریق تعاونی های مصرف دنبال شود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.