خراسان شمالی- آیت الله ابوالقاسم یعقوبی گفت: کانون های مساجد باید استعدادهای ناشناخته را کشف کند و هر کسی را به واسطه استعدادش پرورش دهد.

کانون‌های مساجد قلب تپنده و مرکز اصلی گسترش دین در بین نونهالان و جوانان هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی (١٨ اسفند)، در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در محل دفتر ایشان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن این روز، با بیان اینکه کانون های مساجد قلب فرهنگی و مرکز اصلی گسترش دین در بین نونهالان و جوانان است، گفت: باید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، همیشه در پیشانی کار مساجد دیده شوند.

وی گفت: در گام دوم انقلاب باید کارهایمان را بازنگری کرده و با استفاده از تجربیات گذشته، آینده بهتری را بسازیم.

وی با بیان اینکه فردسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، جان مایه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است، افزود: کانون‌های مساجد هسته اول این ۳ حلقه را تشکیل می دهد.

آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه فردسازی از دل مساجد و توسط کانون های مساجد شروع می شود، اظهارداشت: کانون های مساجد در واقع قلب فرهنگی و مرکز اصلی گسترش دین در بین نونهالان و جوانان است.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه منیت ها باید در مساجد حذف شود و همه ما شویم، خاطرنشان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب نباید کانون های فرهنگی مساجد فراموش شو د؛باید کانون های فرهنگی و هنری مساجد، همیشه در پیشانی کار مساجد دیده شوند.

وی فلسفه وجودی کانون های مساجد را تأثیرگذاری آن ها دانست و افزود: باید این امر به گونه‌ای باشد که بعد از برگشت از مسجد تحول روحی و تکامل فکری پیدا کرده باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هنر و ابزار هنر در کانون‌های مساجد حرف اول را می زند و باید در قالب هنر، بچه ها را به دین و ارزش‌های انقلاب جذب کنید؛ باید در کانون‌های مساجد از کارهای سطحی پرهیز کرد و با طرح های بزرگ، زیر ساخت های فکری بچه ها را تقویت کرد.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا باورها، اعتقادات و اخلاق اسلامی در جامعه سایش پیدا کند، اظهارداشت: کانون‌های مساجد باید از این خطر پیشگیری کنند ؛کانون‌های مساجد باید هم رویش‌های انقلاب را صیانت کند و هم رویش های جدیدی را به وجود آورد و قانع به وضع موجود نباشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: کانون‌های مساجد باید استعدادهای ناشناخته را کشف کند و هر کسی را به واسطه استعدادش پرورش دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.