سرانجام مردم همدان بعد از ۱۴ سال موفق به شنیدن سوت قطار مسافری تهران به همدان شدند.

 بهره برداری از قطار مسافری همدان به تهران

به گزارش قدس آنلاین، امروز خط ریلی قطار مسافری تهران به همدان که سرعت حرکت قطار در آن حدود ۱۴۰ تا ۱۶۰ کیلوتر در ساعت است و در مدت حدود ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه با قطار اتوبوسی ۲ نوبت در روز ۳۲۰ مسافر پیش بینی شده را از تهران به همدان و بالعکس به همدان منتقل خواهد کرد بهره برداری شد.

در این مراسم حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس اظهار کرد: سرانجام با طرح ۲ فوریتی در مجلس توانستیم این طرح را در شهر همدان بعد از ۱۴ سال بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: برای ساخت ایستگاه قطار در داخل شهر هم برنامه‌ریزی شده است تا مردم با مشکل کمتری برای بهره‌مندی از خدمات قطار در شهر داشته باشند.

امیر خجسته دیگر نماینده مردم همدان در مجلس هم گفت: سال‌ گذشته موفق به دریافت مصوبه راه‌آهن زنجان به همدان از مجلس شدیم و با ساخت این راه‌آهن ظرفیت دیگری به خطوط ریلی همدان از شمال‌غرب و استان آذربایجان ایجاد خواهد شد، برای این طرح در سال آینده ۱۰ میلیاردتومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

گفت: این توان و ظرفیت در این خطوط و قطارهای آن پیش‌بینی شده است و حتی راه‌آهن اعلام کرد که با استقبال مردم همدان تعداد سفرهای رفت و برگشت  این قطار از همدان به تهران را تا ۳ یا ۴ سفر رفت‌ و برگشت هم افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.