سخنگوی وزارت خارجه گفت: دولت آمریکا بزرگترین ناقض گسترده حقوق بشر ملت ایران بوده و با تحمیل تحریم‌های غیر قانونی یکجانبه فرامرزی، از هیچ اقدامی در نقض حقوق اتباع ایرانی کوتاهی نکرده است.

دولت آمریکا بزرگترین ناقض گسترده حقوق بشر ملت ایران است

به گزارش قدس آنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورها، گفت: آمریکا در حالی با انتشار گزارش سالانه حقوق بشری، انگشت اتهام را به سوی وضعیت حقوق بشر سایر کشورها نشانه می‌رود که خود پرونده سنگینی از نقض حقوق بشر در داخل و خارج از سرزمین‌هایش دارد و همواره از سوی بسیاری از دولت‌ها، افکار عمومی و سمن‌های بین المللی و فعالان و شخصیت‌های حقوق بشری، سازمان ملل متحد و گزارشگران ویژه این سازمان، و حتی در درون آمریکا، به شدت مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

قاسمی افزود: موارد مورد اشاره در این گزارش در ارتباط با وضعیت حقوق بشر در کشورمان نیز تحلیل‌ها و برداشت‌های سیاسی، مغرضانه و نادرست از برخی رویدادهای حقوق بشری در ایران است که آمریکا با کارنامه‌ای سیاه و غیرقابل دفاع در حقوق بشر، قطعاً صلاحیت پرداختن به آنها را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: دولت آمریکا علی رغم توسل به یکجانبه گرایی و اتخاذ سیاست‌ها و رفتارهایی مغایر با استاندارهای بین المللی حقوق بشری و بی توجهی به احکام محاکم بین المللی و نظر نمایندگان و گزارشگران بین المللی حقوق بشر سازمان ملل متحد، همچنان با قلدرمابی، زورگویی و نیرنگ و فریب کاری سیاست استفاده ابزاری از حقوق بشر برای تعقیب اهداف کاملاً سیاسی و اعمال فشار و تضعیف ثبات، امنیت و توسعه کشورهای مستقل را دنبال می‌کند.

قاسمی در پایان با اشاره به اعمال تحریم‌های یکجانبه از سوی آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: دولت آمریکا بزرگترین ناقض گسترده حقوق بشر ملت ایران بوده است. آمریکا با تحمیل تحریم‌های غیر قانونی یکجانبه فرامرزی، از هیچ اقدامی در نقض حقوق اتباع ایرانی کوتاهی نکرده و برخلاف حقوق بین الملل و بویژه اسناد بین المللی حقوق بشری، و با بی توجهی به احکام دیوان بین المللی و نظر نمایندگان و گزارشگران مستقل بین المللی، بر سیاست تشدید تحریم‌ها و نقض گسترده و فاحش حقوق بشر ملت ایران به صورت کینه توزانه ای اصرار دارد.

وی افزود: حمایت بی حد و حصر از رژیم صهیونیستی در نقض بدیهی‌ترین حقوق مردم فلسطین، بازداشت خودسرانه و در شرایط کاملاً نامطلوب خبرنگاران، فروش و سرازیر کردن انواع تسلیحات پیشرفته به برخی متحدان خود در خاورمیانه و حمایت از آنها برای بی ثبات سازی منطقه و همسایگان خود و حمایت از ادامه تجاوز به یمن و تشدید فاجعه بار بحران انسانی در این کشور و … از دیگر رفتارهای ناقض حقوق بشر آمریکا است که دیر یا زود باید در برابر مردم جهان پاسخگوی جنایات خود باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.