سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: آن چیزی که برخی در قبال برجام، آمریکا و اروپا انتظار داشتند، محقق نشد و با توجه به استیصال پیش آمده، در مواضع خود تغییراتی را لحاظ کردند.

تغییر موضع وزارت خارجه درباره آمریکا به دلیل محقق نشدن برجام است

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل ظهره وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا درباره اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه که به بدعهدی دولت آمریکا در قبال برجام اذعان کرده بود، گفت: در ابتدا باید دید این موضوع که در میان مسئولان وزارت خارجه شاهد هستیم تغییر رویکرد و نگرش است یا صرفاً تغییر موضع، چرا که این دو با یکدیگر متفاوت است و اگر قرار باشد تغییر رویکردی باشد اساساً خیلی از مسائل هم در راستای آن باید تغییر کند.

وی گفت: من تصور نمی‌کنم این تغییر رویکرد باشد بلکه یک نوع تغییر موضع نسبت به آن چیزی است که در واقعیت در حال اتفاق افتادن است چرا که شرایط فعلی، آن چیزی نشد که برخی منتظرش بودند یعنی آنچه را که تصور می‌کردند در قبال برجام، آمریکا و اروپایی‌ها اتفاق افتاد محقق نشد و با توجه به استیصال پیش آمده، آنها در مواضع خود تغییراتی را لحاظ کردند.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا تصریح کرد: در واقع بخشی از این تغییر موضع ناشی از روی کار آمدن فردی به نام ترامپ وسکانداری وی در کاخ سفید است، در این شرایط اگر فرض کنید آقای ترامپ را استیضاح و برکنار کنند و شخصی همچون خانم کلینتون روی کار آید، موضع برخی از آقایان مجدد تغییر پیدا خواهد کرد.

ظهره وند افزود: با توجه به این شرایط به اعتقاد من اگر رویکرد و نگرش وزارت خارجه نسبت به آمریکا چه دموکرات‌ها و جمهوری خواهان تغییر پیدا کرده بود باید پارادایم مدیریت در آن وزارتخانه هم تغییر می‌کرد اما این را در وزارت امور خارجه نمی‌بینیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من این تغییر موضع بر اثر استیصال و سردرگمی است که پیدا شده، یعنی اگر شرایط تغییر کند این دوستان هم تغییر خواهند کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.