لرستان_ مدیر کل بهزیستی استان از توزیع ۷هزار بسته حمایتی شامل البسه، مواد غذایی، بهداشتی و پزشکی در مناطق سیل‌زده بین مددجویان آسیب‌دیده خبر داد.

توزیع ۷ هزار بسته حمایتی بین مددجویان سیل‌زده لرستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فاطمه زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار داشت: به منظور افزایش تاب‌آوری افراد آسیب‌دیده ناشی از سیل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بعد از حوادث تاکنون ۴۵ تیم محب و ۲۲ تیم اورژانس اجتماعی در مناطق سیل‌زده استان مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: در طرح محب که به معنای مداخله‌های حمایتی و روانی در بلایای طبیعی است کارشناسان طرح با ارائه خدمات مشاوره، همدردی و دلداری و ایجاد امید و نشاط برای بازگشت به زندگی عادی تلاش می‌کنند؛ در طرح محب در قالب ۴۵ تیم ۱۲۴ کارشناس به ارائه خدمات می‌پردازند و در بخش اورژانس اجتماعی نیز تعداد ۲۲ تیم با تعداد ۶۶ کارشناس تاکنون ۱۲۰ ماموریت داشته‌اند.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: تاکنون در مناطق سیل‌زده استان کارشناسان اورژانس اجتماعی به ۲ هزار و ۳۶۶ مورد رسیدگی و یا آنها را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

به گفته وی، در بخش اورژانس اجتماعی نیز به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی که بعد از حوادث و بلایای طبیعی امکان ایجاد آنها وجود دارد کارشناسان اورژانس اجتماعی وارد عمل می‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تاب‌آوری کودکان در بلایا و حوادث طبیعی گفت: تاکنون در مناطق سیل‌زده استان ۲۱ مهد کودک ثابت و سیار به‌منظور ارائه برنامه‌های متناسب با ارتقای نشاط و شادی در کودکان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: با اجرای برنامه‌های شاد، اجرای موسیقی، ارائه برنامه‌های مشاوه‌ای، دادن هدایا به کودکان و بازی درمانی تلاش می‌شود تا کودکان بر اثر این حادثه سیل دچار استرس و اضطراب نشوند و زودتر با شرایط موجود سازگاری داشته باشند.

توکلی گفت: برنامه‌های این طرح با رویکرد اجتماع محور مردم منطقه اجرا می‌شود و هدف این برنامه، شادی و نشاط برای کودکان و حمایت روانی و اجتماعی و تخلیه هیجانی مراحل پس از بحران است.

به گفته وی در شهرستان پلدختر نیز پنج تیم اورژانس اجتماعی و تیم ‌های محب فعال هستند، تعداد سه مهدکودک سیار و سه مرکز مشاوره روانشناسی نیز در حال ارائه خدمات هستند.

توکلی یادآور شد: اداره بهزیستی شهرستان پلدختر بازگشایی شده ولی تمام تجهیزات این اداره بر اثر سیل کاملا از بین رفته و تجهیزات جدید جایگزین شده است.

گفتنی است که برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال است و تاکنون ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.