همدان- علیرضا حسن پور گفت: بخش عمده نظارت ها را بر مبنای درخواست مردم یا مسئولان که در جلسه های مختلف مطرح کردند اجرا کردیم که ۷۵ درصد بررسی و نظارت‌ها منجر به شناسایی تخلف شده است.

برخورد با داروخانه‌های متخلف همدان

به گزارش  قدس آنلاین، علیرضا حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار کرد: سال گذشته در حوزه کالا و خدمات ۱۱ هزار و ۵۰۹ فقره پرونده تشکیل و ۱۱ هزار و ۲۸۰ پرونده هم مختومه شد. همچنین در تشکیل پرونده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش داریم.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده نظارت های تعزیرات بر مبنای درخواست مردم یا مسئولان بوده است، افزود: بیشترین فراوانی تخلف شناسایی شده در نظارت‌ها که بر بازار و اصناف همدان داشتیم به ترتیب قرار ندادن قیمت، گرانفروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، ارایه نکردن فاکتور خرید و غیره بوده است  که بر این اساس درصد تخلف‌ها هم ۳۹، ۲۳، ۱۳ و ۱۱ درصد بوده است.

وی با یادآوری اینکه اصناف همدان افرادی مومن و متعهد به اخلاق اسلامی بوده و هستند و حتی کمک‌های خیری خود را به سیل زدگان هم اراسل کردند، بیان کرد: اما با این وجود ۷ هزار و  ۳۱۱ مورد شکایت مردمی و مسئولان از اصناف داشتیم که با بررسی انجام شده ۵ هزار و ۳۳ شکایت صحت داشته و اصناف تخلف کرده  بودند که ۷۵ درصد شکایت‌ها را شامل می‌شود.

 وی اظهار کرد: گشت‌های سیار تعزیرات به صورت دایمی بازار را رصد کرده و اجازه نخواهند داد تا افرادی به دنبال سو استفاده از وضعیت موجود دربازار باشند و به طور جد و قاطع هم با تخلف ها برخورد خواهند کرد از مردم هم تقاضا داریم تا اگر شکایتی داشتند با تعزیرات مطرح کنند تا گشت‌های بازرسی به سرعت موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: قرار ندادن قیمت بر روی کالا را به عنوان مادر تخلف های می‌شناسیم و برخورد خواهیم کرد با همکاری اتحادیه ها هم تاکید کردیم که همه اصناف قیمت کالای خود را بر روی  کالاها و در معرض کامل دید مردم  و متقاضیان قرار دهند.

وی در پاسخ به این سئوال قدس آنلاین که اکثرا مشاهده می‌شود داروخانه های همدان داروی خود را بر مبنای قیمت نوشته شده بر روی بسته دارو نمی‌فروشند و در اعتراض متقاضی هم می‌گویند با فاکتور فروش جدید عرضه می‌کنیم، تاکید کرد: سامانه وزارت بهداشت و درمان قیمت‌ها داروها را اعلام کرده است و اگر داروخانه ای بر این مبنا اقدام به فروش دارو نکند تخلف کرده است و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی  با آن داروخانه برخورد خواهیم کرد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.