۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 654142

گروه تروریستی داعش در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره کشته یا زخمی شدن سرکرده این گروه تروریستی روز دوشنبه فیلم جدیدی از او منتشر کرد.

داعش ویدئویی جدید از البغدادی منتشر کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، گروه تروریستی داعش فیلم جدیدی از «ابوبکر البغدادی»، سرکرده این گروه تروریستی منتشر کرده است.

بعد از سخنرانی البغدادی در «مسجد جامع النوری» که سال ۲۰۱۴ پس از سقوط موصل اتفاق افتاد این اولین ویدئویی است که از او منتشر می‌شود.

بین این دو بازه گمانه‌زنی‌ها و اخبار مختلفی درباره مکان اختفای البغدادی و سرنوشت او منتشر شده است. هفته گذشته یک منبع عراقی گفت البغدادی در «تدمر» سوریه است و می‌کوشد وارد عراق شود.  

سرکرده داعش در این فیلم ۱۸ دقیقه‌ای که نمی‌توان صحت آن را به طور مستقل تأیید کرد، درباره جنگ در «باغوز» سوریه صحبت می‌کند. 

ژستی که البغدادی در این فیلم گرفته شباهت زیادی به ژست «اسامه بن لادن»، رهبر معدوم شبکه تروریستی القاعده در فیلم‌ها و تصاویرش دارد. 

البغدادی در ویدئوی جدید که «الفرقان»، از رسانه‌های وابسته به داعش منتشر کرده درباره «نبرد باغوز» صحبت می‌کند. شکست داعش در این نبرد در حکم پایان خلافت داعش در عراق و سوریه دانسته می‌شود. 

البغدادی تشکیل خلافت خودخوانده داعش را سال ۲۰۱۴ از مسجد جامع النوری اعلام کرد. 

سرکرده داعش در ویدئوی روز دوشنبه به از دست رفتن خلافت داعش اعتراف کرده است. او علی‌رغم این گفت که نبرد این گروه با غرب ادامه خواهد داشت. 

او می‌گوید: «حقیقتاً نبرد اسلام و پیروانش با صلیبیون و طرفداران آن نبردی طولانی است. نبرد باغوز به پایان رسید و آنچه در آن به نمایش درآمد سبعیت و وحشی‌گری امت صلیب علیه امت اسلام بود.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.