رئیس نهضت سوادآموزی و معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: همه آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۹۲، دو دوره کلاس داشته اند مشمول قانون استخدامی وزارت آموزش و پرورش می‌شوند.

خبرهای خوب برای آموزشیاران  نهضت سوادآموزی/ پرداخت حقوق عقب افتاده تا اواسط اردیبهشت

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی اسدی با اشاره به اینکه برآورد مطالبات آموزش‌دهندگان نهضت خراسان رضوی ۱.۵ میلیارد تومان است، اظهار کرد: با دریافت این اعتبار حقوق معوق تمام آموزش‌دهندگانی که موفق به اتمام کلاس‌ها شدند تا اواسط اردیبهشت‌ماه امسال پرداخت می‌شود.

رئیس نهضت سوادآموزی خراسان رضوی با اشاره به پرداخت ۹ مرحله حقوق عقب‌افتاده از سال ۹۶، ابراز کرد: تنها عده‌ای از نیروها در ادارات تبادکان، فریمان و تربت‌حیدریه موفق به دریافت مطالباتشان نشدند که امیدواریم در این مرحله تمامی معوقات آموزش‌دهندگان پرداخت شود.

وی در خصوص استخدام و به‌کارگیری نیروهای نهضت، یادآور شد: خوشبختانه بخش‌نامه استخدام نیروهای آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی آماده‌ شده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاحیه‌ای که در تبصره ۱۰ ماده ۱۷ اعمال کردند، آموزش‌دهندگان این سازمان را هم جزو گروه نیروهای مشمول قانون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش قرار دادند.

اسدی بابیان اینکه این قانون شامل حال آن دسته از آموزش‌دهندگانی می‌شود که قبل از سال ۹۲‌ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند، تصریح ‌کرد: تمام آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۹۲ در دونیم سال متوالی کلاس داشته‌اند و یا در یک دوره ۶ ماهه دو کلاس برگزار کرده‌اند، شامل قانون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش می‌شوند و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین بر این اساس تمامی آموزش‌دهندگانی که قبل سال ۹۲ دو دوره کلاس برگزار و از نهضت حقوق دریافت کرده‌اند و دفتر امتحانات و فرم ۰۱۳ دارند، مشمول استخدام در آموزش‌وپرورش هستند.

رئیس نهضت سوادآموزی خراسان رضوی در خصوص چگونگی پذیرش در وزارت آموزش‌وپرورش ابراز کرد: طبق قانون اسامی افرادی که شامل قانون تعیین تکلیف استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی و تبصره و الحاقیِ آن می‌شوند، را به قسمت امور ‌اداری نهضت سوادآموزی اعلام می‌کنیم تا برابر با نیاز و ردیفی که به این اداره داده می‌شود، برای شرکت در آزمون استخدامی از افراد مشمول دعوت انجام شود.

اسدی زمان برگزاری این آزمون را تیرماه امسال اعلام کرد و گفت: پذیرفته‌شدگان در این آزمون از مهرماه به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان تحت آموزش قرار می‌گیرند و پس از گذراندن موفق این دوره‌ها،   به‌صورت آزمایشی و پیمانی  استخدام و جزء نیروهای وزارت آموزش‌وپرورش محسوب می‌شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.