قزوین_خیرالله رحمانی گفت: مطالبات فرهنگیان باید پرداخت شود و پیگیر مطالبات هستیم تا به طور کامل پرداخت شود و باید دانست هیچ تحصنی از سوی معلمان برگزار نشده و آنچه هست اینکه مطالبات به حقی دارند که با اخلاق و مسیر درست مطرح کرده اند و ما هم پیگیر هستیم.

مطالبات فرهنگیان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین روز سه شنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد، اظهار داشت: امروز هرچه داریم از برکت خون شهدا است.

وی افزود: در آستانه هفته معلم قرار داریم و برنامه های مختلفی در تمام مناطق استان برگزار می شود؛ تلاش می کنیم تا در حوزه فرهنگ سازی جامعه اثرگذار باشیم و اگر به دنبال آینده بهتر هستیم باید به آموزش و پرورش و فرهنگ توجه کنیم.

رحمانی با اشاره به اینکه در گذشته مبنای مشخصی برای آموزش و پرورش نداشتیم و امروز به برکت نظام دارای فلسفه نظام تعلیم و تربیت هستیم، عنوان کرد: امروز ماموریت داریم فضایی را ایجاد کنیم تا دانش آموزان از آموخته های خود استفاده کنند؛ والدین هم در کمک به تعلیم و تربیت نقش کلیدی دارند و فقط نباید در فکر تأمین سرویس و مسائل مادی باشند بلکه لازم است در اداره مدارس و داده ایده و نظر ما را همراهی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: امروز در برخی نقاط مختلف استان از جمله شهرک پونک، سرتک و ملاصدرا حتی به اندازه یک متر فضای آموزشی وجود ندارد در حالی که درسورتک بیش از ۶ هزار خانوار زندگی می‌کنند و در همین وضعیت باید حداقل ۱۰ مدرسه در این مناطق ساخته شود و اگر به دنبال ایجاد فضای خوب برای تربیت بین دانش آموزان هستیم باید دغدغه اولیا و مسوولان آموزش و پرورش باشد.

وی اضافه کرد: افتخار دارم که یک معلم باشم و تلاش کردیم از تمام ظرفیت های استان استفاده کنیم.

رحمانی با اشاره به مطالبات فرهنگیان خاطرنشان کرد: در پیگیری مطالبات فرهنگیان تلاش کردیم که بخشی از بدهی های آنها را پرداخت کنیم؛ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهور باقی مانده بود که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیگیری کردیم که ۵.۵ میلیارد تخصیص یافت تا در تکمیل طرح‌های نیمه تمام هزینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۴ پروژه ورزشی و چند فضای آموزشی نیمه تمام داریم که یک استخر و یک مجموعه رفاهی را تا پایان شهریور تکمیل می‌کنیم و از محل اعتبارات باز آفرینی ۱۰ میلیارد تومان برای یک استخر در محله راه آهن و مجموعه گل‌ها و نیز تکمیل اردوگاه یانس آباد اختصاص داده خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مشارکت‌های مردمی در تعلیم و تربیت ادامه داد: اگر با مردم صادق باشیم مردم کمک می‌کنند به طوری که در آبیک یک خیر بیش از ۳۵ میلیارد ریال کمک کرده و در دانسفهان دو پروژه ۲۲ کلاسه با ۱۲ میلیارد تومان توسط خیر اجرا خواهد شد، در محدوده چهار انبیای قزوین یک ساختمان ۴ طبقه توسط دکتر آصفی خیر نیکوکار اهدا شده که ۵ میلیارد تومان ارزش دارد و در هفته قبل دو مدرسه خیر ساز در تاکستان، یک مدرسه در طارم و دو مدرسه در خرمدشت کلنگ زنی می شود.

رحمانی یادآور شد: یکی از دامداران نمونه ملی در صدد است به عنوان خیر مدرسه ساز بزرگترین هنرستان کشاورزی ایران را در زمینی به مساحت ۵ هکتار احداث کند که کلنگ آن در خرداد ماه به زمین زده می شود و این هنرستان بیش از ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد که توسط آقای دقیقی از خیرین ارزشمند استان احداث خواهد شد تا مهارت آموزی را توسعه بخشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: استان یزد به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های خوب و همراهی همه جانبه مسئولان ارشد این استان و مردم بالاترین سرانه کشوری را دارد به طوری که با ۸۸ متر و ۳۹ سانتیمتر از استاندارد جهانی فراتر رفته است و ۲۵ سال است که در کنکور رتبه اول کشور را به خود اختصاص می دهد و ما باید خود را به استان یزد نزدیک کنیم.

وی بیان کرد: در استان یزد هیچ مدرسه دو شیفته ندارند و استاندار و امام جمعه یزد هر هفته به مدارس می‌روند تا مشکلات را حل کنند و ما هم باید از آنها الگو بگیریم؛ سرانه آموزشی در قزوین ۵ متر و ۳۹ سانتیمتر است و از میانگین کشوری بالاتر است اما باید کمبود در برخی مناطق را بسرعت برطرف کنیم.

رحمانی با اشاره به برنامه های هفته معلم یادآور شد: میثاق با شهدا، دیدار با استاندار و امام جمعه، غبار روبی مزار شهدا، مراسم تجلیل از ۱۴ معلم نمونه استانی در ورزشگاه الغدیر و مراسم متمرکز با حضور حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران از برنامه‌های هفته معلم در استان قزوین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آموزش و پرورش به تنهایی متولی اموزش نیست و امروز اگر تمام دستگاه ها ورود داشته باشند می توانیم تسلط داشته باشیم و ما نتوانستیم فضایی را ایجاد کنیم که آموزشهای دانش آموزان به عمل تبدیل شود.

وی افزود: مطالبات فرهنگیان باید پرداخت شود و پیگیر مطالبات هستیم تا به طور کامل پرداخت شود و باید دانست هیچ تحصنی از سوی معلمان برگزار نشده و آنچه هست اینکه مطالبات به حقی دارند که با اخلاق و مسیر درست مطرح کرده اند و ما هم پیگیر هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.