رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه ملت ایران گفت: شروط ۱۲گانه آمریکا شرف ملت ایران را زیر پا می‌گذارد.

 شروط ۱۲گانه آمریکا شرف ملت ایران را زیر پا می‌گذارد

 به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه به استان خراسان رضوی امروز (پنج شنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) در همایش بزرگداشت روز معلم در شهر تربت حیدریه در واکنش به اقدامات آمریکایی‌ها علیه کشورمان گفت: آمریکا پیش از توافق هسته‌ای اعلام کرد که می‌خواهیم در این رابطه با شما توافق کنیم از این رو به مدت دو سال مذاکرات صورت گرفت و در این عرصه به توافق رسیدیم و همه کشورها این توافق را پذیرفتند، حال یک موجود عجیب و غریب به زیر این قرارداد زده است و اعلام می‌کند که شما باید ۱۲ شرط جدید من را بپذیرید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شروط ۱۲گانه آمریکا شرف ملت ایران را زیر پا می‌گذارد، افزود: این شروط حقوق ملت را به ذلت می‌کشد پس باید در مقابل این اقدامات بایستیم و صبور باشیم زیرا در صورت ایستادگی این موجود مجبور به تمکین خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر در شرایط کنونی مقابل آمریکا نایستیم، قطعا آنها چند قدم جلوتر خواهند آمد و اقداماتی بدتر از رویکرد نسبت به عربستان خواهند گرفت؛ امروز شاهد هستیم که آمریکایی‌ها پول عربستان را گرفته و آنها را تحقیر می‌کنند اما ملت ایران با تمدن و ریشه‌دار است و در این عرصه مدیران باید از حقوق ملت هم با توجه به نیازهای مردم و هم در برابر دشمنان دفاع کنند.

لاریجانی بر لزوم توجه و توسعه بخش تولید در کشور تأکید کرد و گفت: با توسعه تولید، ثروت در کشور ایجاد شده و شرایط تغییر می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز معلم افزود: معلمان بخش مهمی از استقامت ملی هستند و در مجلس، نمایندگان حساسیت بالایی نسبت به وضعیت معلمان دارند و تاکنون اقدامات زیادی برای تقویت این بخش در پارلمان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: فارغ از تمام مشکلات موجود معلمان واقعا در قلب ما جای دارند و تمام مردم و اقشار مختلف احترام ویژه نسبت به قشر فرهنگی جامعه قائل هستند البته مشکلاتی در تمام بخش‌ها وجود داشته که گاهی اوقات این مسائل شدت می‌گیرد اما به طور حتم منزلت و احترام معلمان همواره محفوظ است.

لاریجانی با بیان اینکه معلمان به عنوان انسان‌های فهیم، همواره آینده کشور را می‌سازند، ادامه داد: معلمان همواره با شرافت زندگی کرده و هر کاری را نمی‌کنند و هر سخنی را نمی‌گویند و اگر مطلبی گفته شود برای عزت و ارتقاء کشور است لذا در این رابطه مسئله شخصی ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زحمات فرهنگیان و معلمان موجب تربیت فرزندان مجاهد در کشور شده است، خاطر نشان کرد: به طور حتم کار بزرگ و ارزشمندی بر عهده معلمان است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: شهید مطهری یک معلم واقعی انقلاب بود و فکر انقلاب در تئوری‌پردازی‌های ایشان و دیگر بزرگان انقلاب مشهود است؛ از طرف دیگر یکی از خصوصیات بارز شهید مطهری، عشق به فراگیری علم بود؛ ایشان همواره اهل تفکر و ابتکار بود و افرادی را که تربیت می‌کرد نیز اینگونه بودند، از شهید مطهری بیش از صد جلد کتاب منتشر شده که این موضوع نشان‌دهنده آن است که ایشان ذهن جبار و فکوری داشت.

لاریجانی با بیان اینکه شهید مطهری در اقدامات علمی خود کاری به صف‌کشی‌های دینی نداشت، افزود: ایشان در آثارش از فیلسوفان غرب و شرق استفاده می‌کرد از این رو جا دارد که بر روی افکار و آثار ایشان کار علمی شود و اساتید و معلمان به آثار این دانشمند بزرگ توجه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگیان در کشور گفت: نمایندگان مجلس همواره مسائل و مشکلات فرهنگیان را دنبال کرده‌اند اما بهرحال برای تدوین بودجه ملاک لایحه دولت است و در این لایحه برای اعتبارات سقفی وجود دارد اما نمایندگان مجلس همواره اصرار دارند که اعتبارات آموزش و پرورش و آموزش عالی ارتقاء یابد. در لایحه بودجه سال ۹۸ بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به اعتبارات آموزش و پرورش افزوده شده است که  این بودجه به جز منابع درآمدی حاصل از فروش اموال است.

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در مراسم امروز درباره کاهش سن بازنشستگی فرهنگیان ادامه داد: در شرایط کنونی صندوق‌های بازنشستگی با مشکلاتی روبه‌رو هستند از این رو این صندوق‌ها باید پابرجا باشند تا بتوانند نیازها را جبران کنند از این رو مجلس و مرکز پژوهش‌ها اقدامات اصلاحی را در لایحه بودجه امسال صورت دادند تا صندوق‌ها بتوانند به افراد خدمات ارائه کنند.

لاریجانی با بیان اینکه یکی از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی پایین آوردن سن بازنشستگی است، گفت: به نظر می‌رسد که علت اصلی مشکل صندوق ها همین موضوع است و با کاهش سن بازنشستگی عملا توان اجرایی صندوق‌ها کاهش یافته و در این میان افرادی که به صورت کامل ۳۰ سال کار کرده‌اند، دچار ضرر خواهند شد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به تلاش مجلس برای تعیین تکلیف لایحه رتبه‌بندی معلمان خاطر نشان کرد: مطابق قانون اساسی اقدامات و برنامه‌های دارای بار مالی باید در قالب لایحه توسط دولت به مجلس ارائه شود و اگر طرح نمایندگان دارای بار مالی باشد، شورای نگهبان با آن مخالفت خواهد کرد بنابراین تعیین تکلیف این لایحه باید با کمک دولت انجام شود.

وی ادامه داد: در بحث معیشت معلمان نیز مجلس حداکثر توان و تلاش خود را انجام داده به طوری که در بودجه سال ۹۸ دولت اصرار داشت که حقوق کارمندان تنها ۲۰ درصد به صورت متوسط افزایش یابد اما نمایندگان با توجه به شرایط کشور مصوب کردند که به اقشار پایین‌تر ۴۰۰ هزار تومان طبق پایه قرارداد افزوده شده و بقیه افزایش ۱۰ درصدی داشته باشند از این رو سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش باید در جهت مشکلات فرهنگیان اقدام کنند.

لاریجانی بر لزوم همدلی و انسجام میان مردم و مسئولان تأکید کرد و گفت: زمانی که با دشمن طرف هستیم باید از تمام ابزارها برای مقابله با آن استفاده کنیم و در این میان نباید همدیگر را آزار دهیم چرا که همگی در یک کشتی قرار داریم./

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.