رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: داروخانه مدل آموزشی (PHARMACY SKILL LAB) در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد.

افتتاح داروخانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر علی بدیعی رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه بهره برداری از این داروخانه گفت : داروخانه مدل آموزشی با افتتاح داروخانه مدل آموزشی (PHARMACY SKILL LAB) زیربنای ۲۰ مترمربع به منظور افزایش توانمندسازی دانشجویان قبل از حضور در داروخانه، ایجاد شده است و محل مناسبی برای آشنایی و آموزش دانشجویان و ارتقای مهارت‌های عملی آن‌ها به شمار می‌رود.

 


وی ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم جهت بهره برداری از این داروخانه آموزشی به منظور گذراندن بخشی از واحد‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان انجام شده است.

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : پیش بینی‌های لازم در بهره برداری از داروخانه مدل آموزشی برای آشنایی و آموزش دانشجویان سایر رشته‌های پزشکی که به نحوی با دارو در ارتباط هستند، اندیشیده شده است.

بدیعی افزود: تلاش شده است در این داروخانه تمام اقلام دارویی موجود در کشور حتی دارو‌های گران قیمت و کمیاب و حتی دارو‌های یخچالی جهت آموزش در این مجموعه گرد آوری شود.

وی با بیان اینکه دارو‌های گیاهی، مکمل ها، شیر خشک و فرآورده‌های آرایشی- بهداشتی جهت آشنایی و آموزش دانشجویان در داروخانه مدل فراهم خواهد شد، ادامه داد: تجهیزات کمک آموزشی، کتب مرجع داروسازی و به روز‌ترین منابع الکترونیکی و وب سایت‌ها جهت استخراج اطلاعات دارویی از جمله امکانات موجود در داروخانه مدل به شمار می‌رود.

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : همچنین داروخانه مدل مجهز به نرم افزار نسخه خوانی با قابلیت‌های آموزشی متعدد و ارتقاء مهارت نسخه خوانی می‌باشد.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.