۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 658874
بار دیگر «خانه مسافر» های غیرمجاز

از چند روز آینده موج نخست تعطیلات تابستانی با تعطیلات عید فطر آغاز می‌شود. موجی که تقریباً همه اقشار مردم را درگیر خودش می‌کند و به عنوان تعطیلاتی قابل توجه این اجازه را می‌دهد تا برنامه‌ریزی‌ها برای سفر و تفریح شکل بگیرد. گرچه آن‌هایی که اهل سفرند خیلی پیش از این بار سفر بسته و آماده حرکت هستند. همیشه در تعطیلاتی این چنینی، مشهد به عنوان شهری زیارتی و سیاحتی مورد توجه مردم کشورمان بوده و هست. خواه ناخواه مشهدی‌ها باید منتظر سیل زائران باشند. مسافرانی که حضورشان در مشهد در کنار امتیازاتی که دارد امکاناتی را نیز برای میزبانی می‌طلبد تا زائران امام هشتم (ع) در مدت حضورشان در شهر بهشت احساس آرامش و امنیت نمایند.

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که باید برای میزبانی از زائران و مسافران فراهم شود مربوط به اسکان آن‌ها می‌شود. موضوعی که همیشه محل مناقشه بوده است. گرچه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و شرایط از آنچه که وجود داشت بهتر شده است اما هنوز مواردی وجود دارد که در بحث اسکان زائران و مسافران دراماکن ایمن مشهد مورد تأکید است.

مراکز غیرمجاز یا به اصطلاح خانه مسافرهایی که به صورت کاملاً خصوصی به مسافران و زائران خدمات می‌دهند از جمله بزرگ‌ترین معضل در موضوع اسکان مسافرانی است که به مشهد سفر می‌کنند. فرض را بر این قرار دهید که خودتان مسافری هستید که به مشهد سفر کرده‌اید. با ورود به شهر ابتدایی‌ترین اقدام، پیدا کردن مکانی مناسب برای اسکان است. اگر بودجه شما به حضور در هتل، مهانپذیرها و سایر اماکن اقامتی نرسد و نتوانید مکانی که مجوزدار است و همه چیز آن از سوی نهادهای نظارتی کنترل می‌شود پیدا کنید حتماً به تور برخی از مسافرکش‌هایی که به قول خودشان دست و بالشان پر است از خانه‌هایی که کاملاً شخصی هستند و صاحب ملک در ازای دریافت مبلغی که معمولاً پایین‌تر از عرف بازار است خانه‌اش را در اختیار مسافران و زائران قرار می‌دهد، خواهید افتاد.

خانه‌هایی که در بحث ایمنی آن نه تعهدی وجود دارد و نه نظارتی و همچنین به لحاظ امنیتی  برای حفظ مال و جان شما قابل اعتماد نیست. در طول سال موارد متعددی در بحث اسکان مسافران در اماکن غیرمجاز واقع می‌شود و زائران و مسافران با خاطری مکدر مشهد را ترک می‌کنند. کاری به سرمنشأ و مقصر این جریان نداریم. فقط بر این نکته تأکید داریم نقش نهادهای نظارتی از جمله معاونت زیارت استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این بین چیست؟ چرا با وجود تأکیداتی که در این خصوص می‌شود هنوز که هنوز است بحث خانه مسافرهای شخصی غیرمجاز همچنان باقی است؟ چنانچه می‌خواهیم زائران و مسافرانی که مشهد را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند با خاطره‌ای خوش شهرمان را ترک کنند و میزان رضایتمندی آن‌ها بالا رود، چاره‌ای جز رعایت قانون و جلوگیری از تخلفات نداریم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.