همدان – رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان از بهره‌برداری ۷ طرح کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی درشهرستان همدان خبرداد.

۷طرح کشاورزی درشهرستان همدان بهره برداری شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین فضلی در مراسم بهره برداری از این طرح ها در جمع خبرنگاران گفت:  این هفت طرح شامل طرح‌های در حوزه‌های آب‌وخاک ، امور دام، زراعی، باغی و گلخانه ای  است که با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان برای ۴۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان درباره مبارزه بیولوژیک هم گفت: سال قبل ۶۰ هزار فرمون اخلالگر و امسال هم ۱۰ هزار فرمون جنسی برای اجرایی شدن مبارزه بیولوژیک در شهرستان توزیع کردیم که رایگان بوده است.
فضلی افزود: ۹۵ درصد اراضی مستعد کشاورزی شهرستان زیر پوشش آبیاری نوین است. آبیاری زیر فشار زیرزمینی هم به صورت آزمونه توسط مرکز تحقیقات کشاورزی اجرا شده است تا بعد از  زمان آزمونه در مزارع با هدف کاهش مصرف آب اجرایی شود. این روش آبیاری راندمان آبیاری محصولات کشاورزی را تا ۹۵ درصد افزایش خواهد داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: وی با بیان اینکه امسال پیوندک اصلاح شده یک‌هزار و ۶۵۰ عدد درخت گردو انجام شده است یادآور شد: در سال جاری یک‌هزار و ۱۵۰ تن کود و یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بذر ذرت بین کشاورزان همدان توزیع شده است.
وی اظهار کرد: امسال و تاکنون به ترتیب مبارزه با سن غلات، علف‌های هرز و پوره سن را در ۲ هزار و ۱۷۱ هکتار، ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار و اجرا کردیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.