البرز - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به تشریح برنامه های هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: در بازدیدی که ازابتدای سال از۸۷ کمپ ترک اعتیاد در استان البرز داشتیم، ۳۷ کمپ مشکل داشتند که ۱۳ عدد از این کمپ ها پلمپ شدند.

۱۳ کمپ ترک اعتیاد مشکل دار در البرز پلمپ شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین عباسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشستی خبری که به مناسبت بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدربرگزار شد اظهار کرد: اعتیاد به عنوان اولویت اول آسیب های اجتماعی بشمار رفته که پیامدهای ناگواری در خانواده و جامعه به جای می گذارد.

وی افزود: در این میان نقش رسانه ها در پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در کنار نهادها و سازمان های دیگر بسیار موثر است.

عباسی خاطرنشان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۸۷ میلادی به منظور تقویت اقدامات و همکاریهای بین الملی در راستای رسیدن به جهانی عاری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر پنجم تیر ماه که مصادف است با ۲۶ ژوئن به عنوان سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با شعار "سلامت همگام عدالت و عدالت هنگام سلامت " نامگذاری کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز همواره در امر مبارزه با مواد مخدر در بین سایر کشورها خوش درخشیده است، گفت:  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با مشارکت سایر دستگاه های دولتی و نهادها با ایجاد نهضت اطلاع رسانی در طول این هفته برنامه های را برای هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر تدارک دیده است.

وی در تشریح برنامه های این هفته گفت: برنامه هایی همچون پیاده روی خانوادگی، تشکیل زنجیره های انسانی " نه به اعتیاد" مسابقات دوچرخه سواری، دومیدانی و کوه پیمایی، برپایی نمایشگاه های پیشگیری از اعتیاد، تبلیغات و پوشش خبری مناسب، مشارکت حداکثری کارآفرینان و خیرین، همایش آموزشی برای حجاج در ورزشگاه آزادی و ... دیگر برنامه های متنوع دراین هفته با مشارکت دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

عباسی با اشاره به اینکه هم‌زمان و همگام با ۳۰ استان دیگر این برنامه ها را برای هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر تدارک دیده شده است، گفت: پاک‌سازی نقاط آلوده، اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی، استفاده از مراکز مشاوره‌ای ازجمله برنامه‌های دیگر در این هفته است.

این مسئول در پایان گفت: بازدیدی که  از ابتدای سال از۸۷ کمپ در استان البرز داشتیم، ۳۷ کمپ مشکل داشتند که ۱۳ عدد از این کمپ ها پلمپ شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.