مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: ۲۰ درصد معلولان و کودکان بی‌سرپرست و سالمندان کشور در استان خراسان رضوی هستند که ناشی از شرایط خاص استان و مسافرپذیر بودن آن است.

۲۰ درصد معلولان، کودکان بی‌سرپرست و سالمندان کشور در خراسان رضوی‌اند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا پوریوسف ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: تنوع و تعدد خدمات و جامعه هدف بهزیستی اهمیت کار این مجموعه را چند برابر کرده است. در حال حاضر ۴۷۰ هزار مددجو در استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که توسط هزار و ۳۵۰ کارمند بهزیستی به آنان خدمات ارائه می‌شود.

پوریوسف با بیان این‌که «جامعه هدف بهزیستی زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، معتادان، افراد آسیب‌دیده اجتماعی و... هستند»، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقشار زیر پوشش بهزیستی معلولان هستند. بر این اساس هم‌اکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی معلول دارای پرونده و خدمت گیرنده زیر پوشش هستند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر ۱۶۰۰ مرکز غیر دولتی دارای مجوز به جامعه هدف در سطح استان خدمت ارائه می‌دهد و ۱۲ هزار داوطلب و خیّر نیز با بهزیستی همکاری و مشارکت دارند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به حجم بالای فعالیت‌ها و تنوع خدمات بهزیستی، یادآور شد: خراسان رضوی در زمینه شمار کودکان بی‌سرپرست مقیم مراکز، معتادان متجاهر، معلولان و سالمندان مجهول‌الهویه و معتادان متجاهر رتبه اول کشور را دارد.
همچنین در ادامه معاونان اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گزارش‌هایی از وضعیت حوزه‌های تحت مدیریت خود ارائه کردند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.