فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در مورد ارتباط مردم با پلیس در سال جاری گفت: آنچه در سال جاری اتفاق افتاده افزایش ۵۰ درصدی ارتباط مردم با پلیس است.

امنیت کامل مرزهای استان در برابر قاچاق موادمخدر

سردارمحمدکاظم تقوی افزود: معادل همین هم در عملیات‌های پلیس افزایش داشتیم و این نشان از افزایش اعتماد مردم به پلیس است و نیروی انتظامی براساس این اقداماتی انجام داده است.

• افزایش ۱۰ درصدی کشفیات

تقوی عنوان کرد: متأسفانه باید بگویم شاهد افزایش سرقت‌ها در مشهد بوده‌ایم. روند افزایش سرقت‌ها نسبت به گذشته ابتدای سال سیر صعودی داشت اما با اقدامات، عملیات‌ها و برخوردهایی که صورت گرفته این روند سیر نزولی به خودش گرفت، از طرفی موفقیت‌های همکاران ما در برخورد با جرایم نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را شاهد بودیم. ان‌شاءالله بتوانیم در ادامه با وجود مسائلی که در شرایط اقتصادی است، این رشد جرایم را متوقف کنیم و برخورد با عناصر ناامنی  جامعه را شدت ببخشیم. قطعاً این مهم نیاز به همراهی همه دستگاه‌هاست.  

• جمع‌آوری معتادان متجاهر

وی در ادامه یادآورشد: ما در موضوعاتی مثل جمع‌آوری معتادان متجاهر گاهی موفق شدیم و گاهی  هم ناموفق بودیم. ظرفیت‌ها پاسخگوی نیازمان نیست، ان‌شاءالله با همتی که استاندار و مسئولان  به این موضوع داشته‌اند مقرر شده تا پایان سال ظرفیت‌ها افزایش پیدا کند تا ما بتوانیم با جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح جامعه یک‌سری از جرایم خاص را کاهش دهیم. قطعاً نقش خانواده در این موضوع نقش بی‌بدیلی است.

وی در مورد شرایط موجود در فضای مجازی نیز اظهار کرد: ما امروز باید بدانیم فضای مجازی علاوه بر فرصت، تهدید هم هست اما نباید به آن تهدیدمحور نگاه کنیم. متأسفانه جرایم در این فضا افزایش پیدا کرده به خصوص در سنینی که خانواده‌ها باید بیشتر مراقبت کنند. ما جرایم در این فضا را متأسفانه از سنین ۱۳-۱۲ سالگی داشتیم تا ۱۸-۱۷ سالگی که سنین نوجوانی محسوب می‌شود و آن‌ها خیلی کنجکاو هستند. در این موضوع اقداماتی را انجام دادیم اما باز هم نقش همراهی و مراقبت خانواده‌ها در این باره تأثیر زیادی دارد.

• امنیت کامل مرزهای استان در برابر قاچاق موادمخدر

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در پاسخ به پرسش قدس که شرایط این روزهای مرزهای استان و کشفیات موادمخدر چیست، گفت: مرزهای استان از امنیت کامل برخوردار است و مرزبانان ما با قاطعیت با شرارت‌ها برخورد کردند اما در موضوع مبارزه با موادمخدر کمترین ورود را از مرزهای استان داریم. اکثر باندهایی که با آن‌ها برخورد کردیم باندهایی بوده‌اند که در استان‌های دیگر فعال بودند. بیشترین کشفیات ما از استان‌هایی بوده که به شکلی با مرز در ارتباط هستند چون معمولاً قاچاقچیان و اشرار از ترفندهای مختلف استفاده می‌کنند و با استفاده از عملیات‌های معکوس سعی می‌کنند پلیس را گمراه کنند اما ما هوشیاریم که در این زمینه هم اتفاقات خوبی افتاده است.

• بهره‌مندی از فناوری روز با تکیه بر نوآوری‌های جوانان ایرانی

سردار محمدکاظم تقوی در مورد تجهیز نیروهای پلیس به تجهیزات روز دنیا اظهار کرد: پلیس با بهره‌مندی از فناوری روز و تکیه بر نوآوری‌های جوانان ایرانی و  توانمندی داخلی به سرعت خودش را تجهیز می‌کند. قطعاً با رشد جمعیتی که شاهد آن هستیم اگر پلیس به تجهیزات روز دنیا مجهز نشود در برخورد با جرایم موفق نخواهد بود، بنابراین به سرعت ما خودمان را مجهز به تجهیزات لازم می‌نماییم.

• افزایش ۳۰ درصدی کشفیات سلاح گرم

وی همچنین در پاسخ به اینکه آمار سرقت‌های مسلحانه از ابتدای سال چه میزان بوده است، عنوان کرد: در سال جاری سرقت‌های بانک‌ها صفر بوده و سرقت‌های طلافروشی‌هایی که قبلاً وجود داشت شاهدش نیستیم. گاهی متأسفانه با توجه به ارزشی که احشام پیدا کرده‌اند سرقت در این زمینه افزایش پیدا کرده که بیشتر در مناطقی اتفاق می‌افتد که دسترسی پلیس به آنجا کمتر است. سلاح یکی از نگرانی‌هایی است که امروز وجود دارد که متأسفانه در برخی از نزاع‌ها از سلاح شکاری استفاده می‌شود که نیازمند این است برای ارتقا فرهنگ اجتماعی برنامه‌هایی داشته باشیم و در بالا بردن رشد مبانی دینی، مذهبی و تعهد اخلاقی خودمان گام‌هایی برداشته شود.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: ما مأموریت‌هایمان  را در مقابل متخلفان افزایش دادیم و کشفیات سلاح‌ها نسبت به سال گذشته افزایشی حدوداً ۳۰ درصدی داشته است. بیکار ننشسته‌ایم و برخورد جدی با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز یا کسانی که به  هر شکلی از سلاح غیرمجاز استفاده کنند، صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.