فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: از همه کشورهای منطقه دعوت می‌کنیم تا برای نوبت‌های بعدی به این رزمایش مشترک و ائتلاف منطقه‌ای بپیوندند.

دعوت از کشورهای منطقه برای حضور در رزمایش «کمربند امنیت دریایی»

قدس آنلاین: امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز(یکشنبه) در حاشیه رزمایش مرکب دریایی ایران، چین و روسیه با عنوان «رزمایش کمربند امنیت دریایی» اظهار کرد: امنیت منطقه ما قطعا به دست کشورهایی که در آن حضور دارد، تامین می‌شود و همین‌جا از همه کشورهای منطقه دعوت می‌کنیم تا برای نوبت‌های بعدی به این همگرایی و ائتلاف منطقه‌ای بپیوندند.

وی ادامه داد: ما از کشورهای منطقه می‌خواهیم کمک کنند تا سطح معناداری از امنیت جمعی با کمک کشورهای این منطقه به بهترین شکل ممکن تجربه شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کشورهای منطقه و دوستان ما با اشتیاق مراحل این رزمایش را دنبال کردند و پوشش رسانه‌ای خوبی هم از داخل و هم توسط رسانه‌های خارجی نسبت به آن انجام گرفت.

دریادار خانزادی افزود: آنهایی که انتظار شکل‌گیری یک ائتلاف با محوریت ایران را نداشتند، با این نگاه که ۴۰ سال تلاش کردند جمهوری اسلامی را منزوی نگاه داشته و تحریم‌های مختلف و متعددی را پی در پی علیه کشورمان وضع کنند، امروز شاهد این موضوع هستند که همه سرمایه‌گذاری‌ها و تحریم‌های وضع شده نه تنها جواب نداده، بلکه موجب همگرایی و اتحاد میان قدرت‌های منطقه‌ای شده است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع بدین معنی است که منطقه روی پای خود می‌ایستد و خیزش تمدنی که به آن اشاره کردم، حتما همگرایی منطقه‌ای و امنیت بیشتری را ایجاد می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.