در پی آتش‌سوزی و وقوع انفجار در یک فروند ناو جنگی آبی- خاکی موسوم به ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» در پایگاه دریایی سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، ۵۷ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

ناو آمریکایی نجنگیده به گل نشست!

قدس آنلاین: به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، نیروهای آتش‌نشان فدرال آمریکا برای اطفای حریق ناشی از وقوع انفجار در این ناو جنگی آمریکا در پایگاه نیروی دریایی شهر سن‌دیگو به محل اعزام شدند. گفته می‌شود این کشتی پیش از وقوع آتش‌سوزی در حال انجام عملیات حفظ و نگهداری بود و حدود ۴ میلیون لیتر سوخت و مقادیر قابل توجهی مهمات در آن وجود داشته است. خدمه این کشتی معمولاً روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه) داخل این کشتی هستند، اما در مجموع تعداد نفرات از روزهای دیگر هفته کمتر بود. بنا بر گزارش‌ها، ملوانان مجروح شده در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند. هنوز علت وقوع این آتش‌سوزی روشن نیست. رئیس آتش‌نشانی سن دیه‌گو به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت: احتمال دارد این کشتی روزها در آتش بسوزد و زیر خط آب فرو برود. به گفته منابع، صدای انفجارهای شدید از کشتی شنیده شده و ممکن است منبع آتش زیر خط آب باشد، گرچه این اطلاعات هنوز تأیید نشده است. انفجار اول پس از فوران آتش رخ داده که در این هنگام کشتی تخلیه شده بوده است.

یواس‌اس بونهام ریچارد از نوع کشتی‌های تهاجمی است که با آن می‌توان تجهیزات و نیرو جابه‌جا کرد و همچنین قابلیت برخاستن و فرود بالگرد، استقرار قایق‌های کوچک‌تر و وسایل نقلیه آبی‌خاکی را دارد. شعار این ناو جنگی «من هنوز شروع به جنگیدن نکرده‌ام» انتخاب شده است. به نظر می‌رسد این ناو، شروع نکرده به جنگ، نیاز به تعمیراتی اساسی دارد! پایگاه سن دیگو، دومین پایگاه بزرگ کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکاست که در شهر سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این پایگاه همچنین پایگاه اصلی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکاست که در آن بیش از ۵۰ کشتی نظامی وجود دارد. سن‌دیگو دارای ۱۳ اسکله و از مساحتی حدود ۴ کیلومتر مربع خاکی و حدود ۱.۵ کیلومتر آبی تشکیل شده است. پایگاه شهر ساحلی سن دیگو که از سال ۱۹۲۲ تاکنون فعال است، دارای جمعیتی بیش از ۲۴ هزار نیروی نظامی و ۱۰ هزار غیرنظامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    «زمان ارتش شاهنشاهی اصلا چنین اتفاقاتی نمی افتاد!! »این تحلیل یک کارشناس سلطنت طلب بود وقتی حادثه ای برای ناوچه ی ایران در خلال تمرین نظامی رخ داد.