۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 733800

۹دی، فصل درخشش دوباره مردم در تقویم انقلاب اسلامی

مصطفی خاکسار قهرودی- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی

نهم دی‌ماه از آن دست روزهای تاریخی و سرنوشت‌سازی است که تا ابد بر تارک تقویم انقلاب اسلامی می‌درخشد و به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب، به نام یوم‌الله و روز بصیرت مزین، و ماندگاری آن از این طریق بیشتر و به روزی جاودانه تبدیل شد.

ملت بصیر ایران اسلامی بارها و بارها در کوران تاریخ، عیار خود را در معرض دید قرار داده و همیشه در مهلکه‌های سخت، آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است. ۹ دی را می‌توان جلوه‌ای بارز در تاریخ زرین بصیرت و حماسه قلمداد کرد.

درس اصلی ۹دی گوش‌به‌فرمان رهبر بودن و اقتدا به او در گردنه‌های مهم و حساس است، نقشه راهی که همواره می‌تواند در شرایط غبارآلود، مثمرثمر واقع شود و انسان مؤمن، بصیر و ولایی را در مسیر صحیح قرار دهد.

۹ دی را باید همیشه گرامی داشت و درس‌های آن را چراغ راه قرار داد. تاریخ برای فراموشی نیست بلکه برای یادآوری و گرامیداشت است و تا آنجا که می‌توان، به‌ویژه روزهایی همچون ۹ دی را که ملت ایران آزمون بصیرت و حماسه‌سازی را در آن با موفقیت پشت سر گذاشته است، باید گرامی داشت.

درس دیگر قیام تاریخی مردم ایران در ۹ دی، موفقیت در آزمون استکبارستیزی بود. ملت ایران در این روز تاریخی نشان داد نه‌تنها به‌خوبی مقابل فتنه‌انگیزی داخلی می‌ایستد بلکه دشمن خارجی و تحرکاتش را نیز همواره رصد کرده و فتنه‌انگیزی آنان را از چشم دور نمی‌کند و در لحظه مناسب، با خروشی بی‌مثال واکنش نشان می‌دهد.

در واقع، ۹ دی را باید واقعه‌ای چندوجهی دانست به این معنا که هم صف‌بندی در مقابل فتنه‌انگیزان داخلی بلافاصله مشخص شد و هم از سوی دیگر، خط‌بندی صریح و مشخصی با استکبار جهانی به وجود آمد. از این حیث نیز اهمیت کار تاریخی ملت ایران نمایان می‌شود و شاید کمتر واقعه‌ای در دوران بعد از انقلاب اسلامی را بتوان سراغ گرفت که این‌چنین دارای ابعاد و لایه‌های مختلف باشد.

مسئله دیگر این است که باید از ابزارهای بصری، مکتوب و شنیداری و در واقع همه ابزارهای رسانه‌ای برای تداوم گفتمان ۹دی و یادآوری این روز تاریخی بهره گرفت و هر سال پرشورتر از قبل، این یادمان را گرامی داشت تا همچون صفحه‌ای درخشان، لابه‌لای کتاب قطور تاریخ انقلاب اسلامی، برای آیندگان به یادگار باقی بماند

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.