به مناسبت عید مبعث، معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی، اقدامات متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله فضاسازی، نورافشانی و گل‌آرایی صحن‌ها انجام داده است.

گل‌آرایی و نورپردازی ویژه صحن پیامبر اعظم(ع) به مناسبت عید مبعث

به گزارش قدس آنلاین،امین بهنام، معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در این باره گفت: برای مراسم تغییر نام صحن جامع رضوی به صحن پیامبر اعظم(ص)، این صحن با ریسه‌بندی، نصب ۱۲ لوستر در ایوان ولی عصر(عج) و ۱۲ دیوارکوب نورارآبی شده است.
بهنام ادامه داد: همچنین به منظور فضاسازی مناسب و ایجاد حال و هوای عید، پارچه‌های رنگی مزین به عبارت «یا محمد(ص)» در دور ستون‌های صحن و پرچم‌های رنگی در لبه‌های بام‌ها نصب شده است.
وی افزود: سطح صحن شامل تمامی غرفه‌ها، ایوان و ایوانک‌های آن، همچنین المان گنبد خضراء و نقوش گلدسته‌های دو طرف باب الهادی(ع) و باب الکاظم(ع) نیز با استفاده از حدود ۲۵۰ لامپ LED کم مصرف نورپردازی شده است.
معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی ادامه داد: گل‌آرایی ویژه مراسم عید مبعث و تغییر نام صحن جامع رضوی نیز با استفاده از گل شاخه‌های بریده، سبد، طبق و تاج گل انجام شده است. همچنین اماکن متبرکه، صحن‌ها، آب‌نماها، ورودی‌ها و پارکینگ‌ها به مناسل عید مبعث، گل‌آرایی شده است.
بهنام تصریح کرد: به همت معاونت خدمات زایرین، تمامی امکانات و تدارکات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر نیز فراهم شده است.
به گفته بهنام، در شب عید، ۴۰ هزار نبات متبرک در مسیرهای ورود به روضه منوره و در ظهر روز عید، ۴۰ هزار کیک بین نمازگزاران توزیع خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.