رییس کمیته ملی المپیک گفت: باور داریم ورزش ایران هویت چهارگانه دارد که رسانه یکی از هویت‌های آن است.

 بسیج ظرفیت‌های سیاسی و حقوقی کشور برای ابطال تصمیم شیخ سلمان

به گزارش قدس آنلاین، رضا صالحی امیری در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: ما باور داریم ورزش ایران هویت چهار گانه دارد. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها و رسانه‌ها هویت‌های ان هستند. اگر رسانه را نداشته باشیم نمی‌توانیم با جامعه زبان مشترک داشته باشیم و قطار ورزش را به مقصد برسانیم.

* تخصیص کمک مالی به فدراسیون‌ها به ۵۵ میلیارد تا پایان سال می‌رسد

او در مورد کمک مالی به فدراسیون‌ها گفت: تعهد ما به فدراسیون‌ها ۳۰ میلیارد تومان بود اما تا دیروز ۵۰ میلیارد تخصیص دادیم و تا هفته آتی به ۵۵ میلیارد تومان می‌رسد. برای این که فشار از فدراسیون‌ها را کم کنیم هزینه‌های پروازی را پرداخت کردیم. سعی بر این است حمایت را در سال ۱۴۰۰ بیش‌تر کنیم و فدراسیون‌ها با کم‌ترین دغدغه در مسابقات شرکت کنند. بودجه فدراسیون‌ها در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت و توزیع بودحه با شاخص‌های جدید خواهد بود.

او ادامه داد: ما نزدیک یک میلیارد به فدراسیون ناشنوایان کمک کردیم و مشکلات این فدراسیون را در حد توان مرتفع کردیم.

صالحی امیری در پاسخ به پرسشی درباره حمایت از تیم ملی فوتبال امید با وجود این که در اساسنامه فدراسیون فوتبال نام کمیته ملی المپیک وجود ندارد، تصریح کرد: ما صبح در جلسه فوتبالی با وزیر ورزش، علی‌نژاد، عزیزی خادم و خطیب زاده بودیم. تصمیم سلب میزبانی از ایران تصمیم سیاسی بود و فشار سیاسی و اقتصادی را به حوزه ورزش وارد کردند. به دنبال انزوای ایران هستند.

* بسیج ظرفیت‌های سیاسی و حقوقی کشور برای ابطال تصمیم شیخ سلمان

او ادامه داد: آقای ظریف رسما نامه اعتراض به اینفانتینو نوشت و سلطانی‌فر هم اعتراض کرده است. و ما هم به توماس باخ رییس IOC نامه نوشتیم و اعتراض کردیم. قرار شد فدراسیون فوتبال نیز رسما به فیفا و کنفدراسیون آسیا اعتراض کند و نشست‌های دو جانبه‌ای داسته باشند. مساله ملی است و تمام ظرفیت ملی کشور بسیج شده‌اند. از نظر ما مسوولیت این بی‌تدبیری بر عهده شیخ سلمان است و تمام ظرفیت سیاسی و حقوقی بسیج شده‌اند تا این تصمیم ابطال شوند. جلسات داخلی ما در سطوح مختلف ادامه دارد و وزارت خارجه در کنار ما خواهد بود.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد نقش کرسی ایران در این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: من اطلاع ندارم و از فردی که صاحب کرسی است، سوال کنید. من به عنوان رییس کمیته ملی المپیک وظیفه داشتم به شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک اعتراض کنم و موضع‌گیری رسمی کنم که این کار را انجام دادم. همه باید مسوولیت قبول کنند چون این پروژه ملی است. البته ممکن است به نتیجه برسیم یا نه.

* قول مساعد عزیزی خادم برای عضویت کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال

او در مورد  نبود کمیته ملی المپیک در مجمع فوتبال گفت: کمیته تا سال ۸۶ عضو مجمع فدراسیون فوتبال بود. این حذف بر اساس مناقشه بین مدیران وقت و یک رفتار سلیقه‌ای بود نه ملی. اگر همه باشگاه‌ها در مجمع حق دارند، ما هم تیم امید داریم که حق رای ما بدیهی است. بخشی از چالش‌های فوتبال از طریق شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک قابل حل است. اینفانتینو عضو هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک است و حق رای دارد.در ایران هم فدراسیون فوتبال در مجمع کمیته حضور و حق رای دارد. با تیم جدید مدیریت فدراسیون فوتبال جلسه داشتم و عزیزی خادم قول داد عضویت کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال را به تصویب برساند.

* تمام رشته های المپیکی روانشناس دارند

صالحی امیری پاسخ  به این پرسش که روانشناس در بین کاروان ایران نقش دارد یا خیر را به قراخانلو رییس آکادمی ملی المپیک واگذار کرد که او گفت: مرکز روانشناسی ما بسیار فعال است و اکثر تیم های ما دارای روانشناس هستند و حتی خیلی از قهرمانان به صورت انفرادی با روانشناس صحبت می کنند. در کل بحث حضور روانشناس در تیم های ورزشی جا افتاده است. شاید اعزام روانشناس همراه تیم ها را به صورت قوی نداشتیم اما بازهم برخی تیم ها همراه خود روانشناس برده اند. تمام رشته های المپیکی ما روانشناس دارند اما شیوه های آن متفاوت است. 


* معتقدم فدراسیون جهانی با استراتژی، حضور مجدد جودوی ایران را می پذیرد

رییس کمیته ملی المپیک در مورد تصمیم جدید فدراسیون جهانی جودو گفت: ما یک قدم به جلو حرکت کردیم و موفقیت برای جودو بود اما نباید با رویکرد احساسی  فضای فعلی را تخریب کرد. از موضع گیری های احساسی باید جلوگیری کنیم. حذف جودوی ایران علاوه بر خسارت به ایران ، بیشترین صدمه را به حیثیت و اعتبار جودو جهانی را وارد می کند. معتقدیم فدراسیون جهانی با تدبیر و استراتژی حضور مجدد جودوی ایران را می پذیرد. 

* کمیسیون ها نمایشی نیستند

صالحی امیری در مورد بازنگری در مورد حضور برخی اشخاص در کمیسیون های کمیته ملی المپیک تصریح کرد: من در انتخاب اشخاص دخالت نمی کنم. اشخاص پیشنهاد روسای کمیسیون ها است که هیات اجرایی تایبد می کند و من حکم صادر می کنم. اما آنچه در این کمیسیون ها می بینم نمایشی نبوده است و کار انجام شده است. 


* ما بنای مداخله در فرایند انتخاب لباس کاروان را نداریم

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که این شائبه وجود دارد که با وجود فراخوان برای مصوبات فرهنگی کاروان، در نهایت وزیر حرف آخر را می زند، تصریح کرد: خیر، راجع به لباس ها مسیر داوری طی شد. ما بنای مداخله در فرایند انتخاب لباس را نداشته و نداریم و کار را به افراد کارشناس سپردیم.  در نظر داریم از قهرمانان نیز نظر بخواهیم و در نهایت طرح لباس در ستاد عالی بازی ها تصویب شود. 

* ستارگان پارسی درست تر است اما به انتخاب مردم احترام می گذاریم

او در مورد انتخاب اسم کاروان گفت:  اسامی زیاد پیشنهاد شد که یکی از آنها ستارگان پارسی بود که واکنش هایی را به همراه داشت. حتی در مورد به کار بردن واژه ستاره هم واکنش هایی داشتیم در حالی که می‌خواستیم نام جامع داشته باشیم که دربرگیرنده همه باشد. شهیدان سلیمانی، فخری زاده، همت و سایر شهدا همگی ستارگان ایران زمین هستند همانطور که بهداد سلیمی نیز ستاره ایران است. در نهایت فراخوان گذاشتیم و بین ستارگان پارسی و ستارگان ایران زمین، ایران زمین بیشترین رای را آورد. این در حالی است که به نظر من ستارگان پارسی درست تر است اما ما به نظر مردم احترام می گذاریم. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.