سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ولایتمداری و تقوا از مهمترین ویژگی های اخلاقی سپهبد شهید صیاد شیرازی بود.

 ولایتمداری و تقوا از شاخصه های اصلی شهید صیاد شیرازی بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: شهید صیاد شیرازی در پرتو ولایت پذیری، تبعیت از ولایت فقیه و جهاد فی سبیل الله به مقام والای شهادت دست پیدا کرد.
وی تصریح کرد: در قرآن کریم ویژگی های بسیاری برای مردان مجاهد بیان شده که از جمله آنها الهی بودن این افراد است.
این کارشناس مذهبی افزود: مردان مجاهد امور خود را بر اساس رضایت خدا انجام می دهند و تمام زندگی آنها اعم از جهاد و قیامشان رنگ و بوی خدایی دارد.
وی بیان کرد: دومین شاخصه مردان مجاهد این است که از آنچه در جریان جهاد و مبارزه با دشمن بر آنها وارد می شود نمی ترسند و تحمل سختی ها خللی در اراده آهنین آنها به وجود نمی آورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی تبار شجاعت و نهراسیدن را از دیگر خصوصیات مردان مجاهد دانست و اظهار کرد: مجاهدان فی سبیل الله در صحنه های پر خطر و دشوار جنگ و جهاد هرگز دچار ضعف و ترس نمی شوند و با صلابت در برابر دشمن ایستادگی می کنند.
وی ادامه داد: ویژگی بعدی مجاهدان این است که هرگز دچار یاس و ناامیدی نمی شوند چرا که می دانند خداوند در هر حالی پشتیبان آنها است و از آنها حمایت می کند.
خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: کسی که برای خدا قدم در راه جهاد و مبارزه می گذارد تا آخرین نفس در این راه ثابت قدم و استوار است و هرگز دچار تزلزل و سستی اراده نمی شود.
وی اظهار کرد: کسی که این ویژگی ها را داشته باشد طبق آیات قرآن کریم محبوب دل ها می شود مانند شهید صیاد شیرازی که به صیاد دل ها معروف شد.
این کارشناس دینی بیان کرد: شهید صیاد شیرازی مجاهدی نستوه و خستگی ناپذیر بود و تمام امور او رنگ و بوی خدایی داشت. او همه کارهای خود را برای خدا انجام می داد و خدا هم او را محبوب دل های مردم کرده بود و امروز از این مرد بزرگ به عنوان سربازی شجاع و مبارزی نستوه یاد می شود.
در ادامه این مراسم امیر سرتیپ دوم رضا آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش به روایتگری و بیان خاطراتی از شهید صیاد شیرازی پرداخت.

انتهای پیام/

منبع:آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.