۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 748758

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از واکسیناسیون بیش از ۸۰۰ پاکبان مشهدی خبر داد.

بیش از ۸۰۰ پاکبان مشهدی واکسینه شدند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرا نهبندانی  افزود: همه این واکسن ها از نوع "سینوفارم" بوده است که بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت این نوع واکسن برای افراد دارای بیماری های خاص و سیستم ایمنی ضعیف تر استفاده می شود.
وی با اشاره به مرگ یکی از پاکبانان مشهدی در هفته های اخیر، گفت: پاکبان ۴۶ ساله یک هفته پس از تزریق واکسن در یکی از بیمارستان های مشهد فوت کرد.
وی بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده آزمایش کووید ۱۹ این فرد مثبت بوده است و در حقیقت همزمانی ابتلا به کرونا و تزریق واکسن صورت گرفته است و این در حالی است که هیچ واکسنی باعث مثبت شدن تست پی. سی. آر نمی شود.
وی در ادامه گفت: هم اکنون پرونده بیماری این پاکبان مشهدی که در بیمارستان جان باخته است، برای بررسی بیشتر به کمیته عوارض واکسیناسیون وزارت بهداشت ارسال شده است و نتیجه آن پس از بررسی های بیشتر اعلام خواهد شد.
دکتر نهبندانی درباره پیشگیری از عوارض همزمانی واکسن و ابتلای فرد به کرونا گفت: قبل از تزریق واکسن فرد توسط پزشک ویزیت و تب سنجی می شود ولی با توجه به اینکه دوره کمون این بیماری بین ۷ تا ۱۰ روز است، ممکن است فرد در هنگام دریافت واکسن علائمی نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.