مشهد، شهر امام مهربانی‌هاست و مدت‌هاست در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، بنیاد نیکوکاری میزبانان خورشید در ادامه این عنوان مهربانی تلاش خویش را معطوف یاری رساندن به بیماران نیازمند کرده است .

خیریه‌ای برای امداد به بیماران نیازمند

یک شروع و هزار عضو

مدیر عامل مؤسسه نیکوکاری میزبانان خورشید در گفت‌وگو با قدس می‌گوید: از سال‌های دور دکتر عبدالله بهرامی که ریاست بیمارستان امام رضا(ع) و دانشگاه علوم پزشکی شهرمان را برعهده داشته است با بیمارانی مواجه بود که امکان تأمین هزینه‌های درمانی‌شان را نداشتند، از این رو مؤسسه آسیب‌پذیر توس راه‌اندازی شد و با حضور گروه بانوان حامی در سال ۹۱ ادامه یافت .

بعدها با توجه به حجم بالای کار به این نتیجه رسیدیم گروه به یک گروه منسجم تبدیل شود بنابراین مؤسسه را ثبت کردیم و مؤسسه نیکوکاران میزبانان خورشید شکل گرفت و از سال ۹۵ رسماً کار را آغاز کردیم که در حال حاضر در یک گروه تلگرامی بیش از یک هزار عضو داریم.

محمد فرزانی در خصوص کمک این مؤسسه در دوران کرونا نیز بیان می‌دارد: خوشبختانه در سال ۹۹ با کمک خیران و مردم، مؤسسه توانست بیش از

۱۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی برای بحث کرونا کمک کند که شامل کیت‌ها، دستگاه ونتیلاتور و... بود.

وی تأکید می‌کند: به دلیل شیوع بیماری کرونا که بیکاری در اقشار آسیب‌پذیر افزایش یافت، شناسایی این افراد توسط مددکاران در اولویت قرار گرفت و بیماران کرونایی نیازمند کمک را زیر پوشش درمانی قرار داده‌ایم. بیمارانی که از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و به دلیل کرونا در بیمارستان بیش از یک هفته بستری می‌شوند که اگر پدر یا سرپرست خانواده باشند، برایشان بن تهیه می‌کنیم که بتوانند مایحتاج زندگی‌شان از فروشگاه شهرداری که تفاهم داریم، خریداری کنند.

وی در خصوص نحوه کار این مؤسسه نیکوکاری توضیح می‌دهد: علاوه بر برگزاری جلسات مجازی، هر سه‌شنبه جلسات حضوری در دفتر خود بیمارستان امام رضا(ع) برگزار می‌شود و خوشبختانه مؤسسه دارای هیچ هزینه جانبی نیست، از این رو تمام پولی که خیران اهدا می‌کنند برای هزینه‌های درمانی بیماران خرج می‌شود و حقوق کارکنان مددکاری نیز از طریق هبه هیئت مدیره پرداخت می‌شود .

۱۰۰ بیمار و ۱۰۰ میلیون کمک

مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری میزبانان خورشید خاطرنشان می‌سازد: هر سه‌شنبه بیش از ۱۰۰ پرونده بیمار بررسی می‌شود و رقم میانگین جمع‌آوری ماهانه برای بیماران بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است و هر هفته حدود ۲۵ الی ۳۰ میلیون تومان نقدینگی جمع‌آوری می‌شود و شعار مؤسسه این است که هیچ بیماری نباید به دلیل عدم تأمین هزینه‌های درمان از درمان باز بماند.

وی درباره اعضای این مؤسسه اظهار می‌دارد: اعضا از اقشار گوناگون پزشکان، محصلان، استادان دانشگاه، آموزش و پرورش، اصناف و... هستند و از گروه سنی ۶ تا ۹۰ سال و شامل کودکان، بانوان و مردان است.

محمد فرزانی تصریح می‌کند: بیماری که قرار است مراحل درمانی او را انجام دهیم، ابتدا پرونده او در کمیسیون پزشکی با سه پزشک در بیمارستان امام رضا(ع) بررسی که بلافاصله پس از تأیید و تشکیل پرونده از صفر تا صد کارهایش را انجام می‌دهیم .

وی در بحث بیماران سرطانی تحت درمان این مؤسسه نیز اعلام می‌کند: اگر بیمار سرطانی در مرحله گرید۲ باشد آن‌ها را حمایت می‌کنیم و متأسفانه در گرید۳ افرادی هستند که مراحل آخر زندگی را طی می‌کنند که درمان جواب نمی‌دهد و کمک‌های معیشتی به خانواده‌هایشان اهدا می‌کنیم.

مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری میزبانان خورشید با تأکید بر اینکه اگر در گرید۳ حتی درصدی امید درمان وجود داشته باشد، باز هم درمان ادامه داده می‌شود، اظهار می‌دارد: همه تلاشمان را برای درمان بیماران انجام می‌دهیم و خیلی از بیماران خوشبختانه دوباره به چرخه زندگی بازگشتند که بیشتر آن‌ها کسانی بودند که به خاطر نبود توان مالی امکان ادامه درمان را نداشتند.

ارائه تجهیزات پزشکی

وی درباره سایر فعالیت‌های مؤسسه نیکوکاری میزبانان خورشید می‌گوید: تفاهم‌نامه‌ای با بهزیستی داریم که لوازم مورد نیاز مددجویان بیمار را در اختیارشان قرار می‌دهیم و امروز توانسته‌ایم انبار بزرگی را در بیمارستان امام رضا(ع) داشته باشیم؛ ویلچر، واکر، کپسول، تخت، تجهیزات پزشکی و... زیادی از طرف مردم جمع‌آوری شده است که برای بیمارشان خریداری کرده بودند و در حال حاضر دیگر به آن نیاز ندارند. حتی به مردم عادی که امکان خرید برایشان مشکل است نیز با گرفتن یک کارت شناسایی معتبر، لوازم و تجهیزات پزشکی لازم ارائه می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان می‌سازد: خوشبختانه صبح‌ها پیام رایگان رادیویی و تبلیغات تلویزیون شهری که اهدایی است، انجام می‌شود تا مردم مطلع شوند که اگر بیماری داشتند که بنا به هر دلیلی دیگر نیاز به تجهیزاتش ندارند، می‌توانند آن وسایل را به ما تحویل دهند تا بیماران نیازمند از آن استفاده کنند .

خادمان افتخاری کمک به بیماران

وی تأکید می‌کند: بسیاری از همکاران ما افتخاری کار می‌کنند، برای مثال در روزهای یکشنبه و پنجشنبه خدام افتخاری برای کمک به بیماران و دادن آبمیوه و بستنی و حتی بردن بیماران به محوطه بیمارستان حضور پیدا می‌کنند .

 وی در خصوص نحوه معرفی و پذیرش بیماران نیازمند برای تأمین هزینه‌های درمانی‌شان بیان می‌دارد: تمام بیمارانی که در بیمارستان‌های دولتی مانند امام رضا(ع)، قائم(عج)، شیخ، اکبر و... باشند، با معرفی از بیمارستان برای حمایت مورد تأیید ما هستند حتی اگر خود بیمار نیازمند به ما مراجعه کند نیز ادامه درمان برایش مهیا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.