۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 750054

با شروع ماه مبارک رمضان روزه داری بازیکنان مسلمان در لیگ‌های مختلف دنیای فوتبال همیشه مورد توجه و بحث بوده است.

توقف بازی به احترام روزه داری

فوتبال با زبان روزه امری است که بازیکنان مسلمان روی آن تأکید دارند. در چند سال اخیر بحث‌های زیادی در مورد تأثیر مثبت یا منفی روزه داری بر سلامت ورزشکاران حرفه‌ای مطرح شده، اما جالب اینکه در هیچ تحقیقی، ثابت نشده روزه گرفتن تأثیری منفی روی عملکرد یا سلامت ورزشکار دارد.

افطار فوفانا

حالا حرکت بازیکن مسلمان لستر سیتی در لیگ برترانگلیس بسیار مورد توجه و تمجید قرارگرفته است. مدافع مسلمان لسترسیتی در جریان بازی لیگ برتر انگلیس افطار و دروازه‌بان کریستال پالاس نیز به احترام او بازی را متوقف کرد.در چارچوب هفته سی و سوم لیگ برتر انگلیس، لسترسیتی به مصاف کریستال پالاس رفت و به برتری ۲ بر یک رسید.جدای از برد لستر و تثبیت رتبه سوم این تیم در لیگ برتر انگلیس، کار  مدافع مسلمان این تیم سوژه رسانه‌ها قرار گرفت. دقیقه ۳۵ این مسابقه، وسلی فوفانا برای افطار به بیرون از زمین مسابقه رفت تا با نوشیدن آبمیوه‌ای روزه‌اش را باز کند. در این صحنه، دروازه‌بان تیم کریستال پالاس از زدن ضربه دروازه خودداری کرد تا این بازیکن پس از افطار خود به میدان بازگردد.

فوفانا پس از این اتفاق در پایان بازی در فضای مجازی از ویسنته گیتا تشکر کرد و اعلام داشت که چنین اتفاقاتی در زمین فوتبال را شگفت انگیز می‌کند.

می‌خواهم تشکر کنم از لیگ برتر انگلیس و باشگاه کریستال پالاس و گیتا و تمام بازیکنان لسترسیتی که به من اجازه دادند روزه‌ام را در جریان مسابقه باز کنم. این چیزی است که فوتبال را شگفت انگیز می‌کند.

از ترکیه تا تونس

این در حالی است که چندی پیش هم بازیکنان آنکارا کچیورنگوجو در نخستین روز ماه مبارک رمضان در جریان مسابقه ای در چارچوب لیگ فوتبال ترکیه و پس از مصدومیت یک بازیکن، افطار کردند.

تیم ملی تونس شاید مثالی جالب در این مورد باشد. تونسی ها در حالی خود را برای جام جهانی روسیه آماده می کردند که اردوی پیش از تورنمنت آن‌ها با ماه رمضان همزمان شده بود. تیم ملی تونس در جریان دو بازی دوستانه برابر پرتغال و ترکیه بازیکنانش روزه بودند. تونسی ها البته از تاکتیک جدیدی برای باز کردن روزه خود استفاده می کردند و در جریان هر دو بازی، زمانی که وقت افطار فرا می رسید بازی را از جریان می انداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.