رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توسعه و بهسازی فضاهای درمانی در دوران کرونا و افزایش ۲۴۰ تخت بیمارستانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.

اختصاص۲۴۰ تخت جدید بیمارستانی برای درمان کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد حسین بحرینی  افزود: با همه گیری ویروس کرونا اقدامات گسترده ای در راستای توسعه خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: بدین منظور ۷۰ تخت بستری در بیمارستان قائم (عج)، ۷۰ تخت در بیمارستان امدادی و ۱۰۰ تخت در بیمارستان امام رضا (ع) به تعداد تختهای بستری در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای بیماران کرونایی افزوده شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازسازی و آماده سازی بخش داخلی بیمارستان امام رضا(ع) برای اختصاص به بیماران کرونایی و  آماده سازی فضای تولید و نگهداری ماسک N۹۵ با توان تولید روزانه ۲۵ هزار ماسک از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.
بحرینی افزود: ساخت و تکمیل هشت اتاق ایزوله تنفسی در بیمارستان امام رضا(ع)، افزایش ظرفیت دستگاه های اکسیژن ساز با ساخت اتاقک مورد نیاز و نصب دستگاه در اورژانس عدالتیان، افزایش ظرفیت دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) با ۲ دستگاه اکسیژن ساز ۲۰ تنی از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا به شمار می رود.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بازسازی و نوسازی تاسیسات زیر بنایی بیمارستان قائم (عج) همراه با افزایش ظرفیت دستگاه های اکسیژن ساز و ایجاد فضای سی.سی.یو با هشت تخت بستری جدید در این بیمارستان و خرید هفت دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان های درگیر با کرونا، بازسازی و توسعه اتاقهای عمل بیمارستان های شریعتی، طالقانی و  کامیاب است.
رییس دانشگاه علوم  پزشکی مشهد گفت: در راستای تشخیص بیماران کرونایی، آماده سازی نخستین و دومین مرحله از آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) و آماده‌سازی آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در بیمارستان قائم (عج) نیز انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.